۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84914075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد سیر مورد نیاز کشور در شهرستان طارم تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: طارم به عنوان یکی از قطب های تولید سیر ۳۰ درصد این محصول مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

فرهاد اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت محصول سیر را در سال زراعی جاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار ذکرکرد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت حدود ۵۲ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این محصول به صورت تازه خوری روانه بازارهای کشور می شود، اظهار داشت: بخشی از این محصول نیز در صنعت غذایی کشور فراوری می شود.

اکبری شمار کشاورزان بهره بردار محصول سیر را بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد و یادآورشد: سیر صورتی و قرمز از ارقام مورد کشت این محصول در شهرستان طارم است.

به گزارش ایرنا، کاشت سیر در اراضی کشاورزی شهرستان طارم هر سال از اوایل مهرماه و برداشت آن نیز از اواخر فروردین انجام می‌شود.

سیر حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین ث، ویتامین ب۶، مواد معدنی ضروری مانند فسفر، منگنز، روی، کلسیم، آهن و تیامین، اسید پانتوتنیک، کربوهیدرات و مقدار کمی پروتئین و سرشار از مواد معدنی کمیاب مانند ید، کلر، گوگرد و آلیسین است.

کل اراضی قابل کشاورزی شهرستان طارم ۴۶ هزار هکتار (۲۰ درصد) و وسعت کل اراضی زیر کشت۳۲ هزار هکتار (۳/۱۴ درصد کل مساحت شهرستان) است. سالانه حدود ۱۷ هزار هکتار از اراضی به زیرکشت محصولات زراعی اختصاص می یابد که قسمتی از آن به صورت ۲ یا ۳ مرحله کشت می شود و ۸۲ درصد اراضی شهرستان آبی و مابقی دیم و میزان سطح باغات طارم نیز ۱۸ هزار هکتار است. محصولات عمده تولیدی در شهرستان طارم، سیر، گوجه فرنگی، سیب زمینی،گندم، جو، پیاز، کلزا و عمده محصولات باغی نیز شامل زیتون، انار، انجیر، فندق، زردآلو، گیلاس محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha