واحد شماره ۲ نیروگاه شهید مفتح همدان برای تعمیرات از مدار تولید خارج شد

همدان-ایرنا- معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: همزمان با آغاز فصل تعمیرات واحدهای نیروگاهی، واحد شماره ۲ نیروگاه شهید مفتح با ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات به منظور انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، پژمان اختری اظهار داشت: براساس مجوز صادره از شرکت مدیریت شبکه برق کشور، واحد شماره ۲ این نیروگاه برای تعمیرات اساسی به مدت ۹۰ روز براساس دستورالعمل شرکت سازنده از شبکه برق کشور جدا شد.

به گفته وی دمونتاژ و مونتاژ توربو ژنراتور، بازدید یاتاقان ها و ولوهای اصلی توربین، سند بلاست و لاینینگ خطوط هزار و ۸۰۰ انتقال آب خنک کاری برج تر، پمپ ها و تجهیزات برج خشک بازسازی داکت های دود و ایرهیتر و احیای پمپ ها، موتورها و فن های اصلی واحد را از جمله اقداماتی برشمرد که دراین بازه زمانی انجام خواهد شد.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به تخصص و توان داخلی این مجموعه تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد این دوره از تعمیرات توسط کارکنان این نیروگاه انجام می شود.

اختری با اشاره به عبور موفق نیروگاه از تابستان امسال گفت: به نحوی برنامه ریزی شده است که واحدها برای زمستان امسال و تابستان سال آینده با آمادگی کامل دراختیار شبکه قرار گیرد.

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان از چهار واحد بخار ۲۵٠ مگاواتی تشکیل شده که با عمر بیش از ۲۸ سال نزدیک به ۲ درصد از برق کشور را تأمین می کند، این نیروگاه با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودراهنگ(کیلومتر ۴۵ جاده همدان - تهران)، قرار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha