سرعت تندباد در میاندوآب به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرعت تندباد در شهرستان میاندوآب به ۸۳ کیلومتر بر ساعت (۲۳ متر بر ثانیه) رسید.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود امواج ناپایدار به منطقه در شبانه روز گذشته وزش باد شدید در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد و در این مدت علاوه بر میاندوآب سرعت تندباد در اشنویه ۷۲ کیلومتر بر ساعت، نقده ۶۵ کیلومتر بر ساعت، پیرانشهر ۵۴ کیلیومتر بر ساعت و در مهاباد به ۵۰ متر بر ساعت رسید.

وی با اشاره به اینکه وزش تندباد در این منطقه که با افزایش ابر و گرد و خاک محلی نیز همراه است تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: این وزش تندباد باعث آسیب رساندن به برخی واحدهای مسکونی و موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته شهرهای مهاباد، ارومیه و میاندوآب با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان غربی و تکاب و اشنویه با حداقل دمای پنج درجه سانتی‌گراد سردترین شهرهای استان بودند.

وی اظهار کرد: در همین مدت حداقل دمای هوا در ارومیه و مهاباد نیز به ترتیب ۹ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بود.

آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد و سال آبی گذشته به طور میانگین ۲۷۵.۲ میلی‌متر بارندگی در این استان ثبت شد که در مقایسه با ۲۶۰ میلی‌متر میانگین سال قبل از آن ۶ درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کاهش داشت ...

به گزارش ایرنا،  ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha