۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 933
کد خبر: 84914334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان مصوبه سفر دولت برای آموزش و پرورش کرمان تحول‌ساز است

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سفر مردادماه رییس جمهور به استان بیشترین مصوبات را به میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه داشتیم که تحول ساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رضایی روز دوشنبه در آیین افتتاح هنرستان پسرانه خیرساز و فنی و حرفه ای امین رفسنجان افزود: اما خرابی ها در این عرصه زیاد، جمعیت دانش آموزی رو به رشد و اعتبارات کم است و اگر خیران را پای کار بیاوریم این حوزه شکوفا خواهد شد.

وی بیان کرد: در بخش آموزش و پرورش استان کرمان پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه وجود دارد که در آنها ۶۵۰ هزار دانش آموز توسط ۴۳ هزار معلم تعلیم و تربیت می شوند.

۱۶۶ پروژه نیمه تمام

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: ۱۶۶ پروژه مدرسه سازی نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه برای آنها در نظر گرفته شده که با کمک خیران امیدواریم بخشی از آنها ساخته و بخش دیگر نیز توسط اداره کل نوسازی مدارس تکمیل شود.

وی با اشاره به افتتاح هنرستان امین رفسنجان اظهار داشت: عملیات احداث این مدرسه توسط خانواده خیر مرحوم امین از سه سال قبل آغاز شد که امروز با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

۶۰ هزار دانش آموز در مدارس رفسنجان

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان هم در این آیین به وجود بیش از ۶۰ هزار دانش آموز در شهرستان اشاره و بیان کرد: هر چند در خیلی از مسایل ابتدایی دانش آموزان ماندیم اما جا دارد از تلاش خیران که در این عرصه تلاش می کنند، قدردانی کنیم و بخواهیم که نگاه و کمک های خود را بیشتر به این مسایل معطوف کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارزآوری محصول کشاورزی پسته رفسنجان هر ساله به میزان بیش از سه میلیارد دلار بوده است اما ارزش کار خیران و انسان های خیرخواه که در انجام امر خداپسندانه تلاش می کنند بسیار بیشتر از ارزآوری این محصول پسته است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان افزود: مرحوم حسین امین یکی از خیران این شهرستان بود که باغ های پسته زیادی در مناطق مختلف رفسنجان با فکر و ایده خود ایجاد کرد که این ایده ها الگوی کشاورزان شده و بعد از گذشت ۵۰ سال از عمر این درختان، هنوز سرسبزی و نشاط در این باغ ها وجود دارد و از بهره وری بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: بخش اعظم درآمد این باغات مرحوم امین صرف امور خیر و احداث اماکن عام المنفعه مانند مدرسه، مسجد و غیره شده است.

اولویت احداث مدارس ایمن باشد

امام جمعه رفسنجان نیز در این آیین اظهار کرد: امروز باید ببینیم جامعه به چه کارهایی نیاز دارد؛ مسجد جایگاه عبادت و دین مردم است اما در رفسنجان به اندازه نیاز و کافی مسجد داریم و اولویت مسجد نیست.

حجت الاسلام اصغر عسکری با اشاره به اینکه اولویت باید برای احداث مدارس امن باشد افزود: فضای لازم برای تحصیل جوانان و دانش آموزان نداریم؛ در استان کرمان مدارسی ناامن داریم که تخریبی هستند لذا باید آنها را بازسازی کرد.

به گزارش ایرنا هنرستان پسرانه فنی و حرفه ای امین شهرستان رفسنجان  با زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده که ۸۵ میلیارد ریال توسط خانواده مرحوم حسین امین و ۱۵ میلیارد تومان نیز از سوی نوسازی مدارس استان کرمان تامین شده است.

به گزارش ایرنا همچنین روز دوشنبه کلنگ عملیات احداث ۲ مدرسه ۹ کلاسه و ۱۲ کلاسه در سفر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به شهرستان رفسنجان به زمین زده شد.

هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان مصوبه سفر دولت برای آموزش و پرورش کرمان تحول‌ساز است

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیومتری شمال مرکز غرب مرکز استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha