جا به جایی مسافر در فرودگاه مشهد ۹۱ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: جا به جایی مسافر در فرودگاه مشهد طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد افزایش داشته است.

محمود امانی بنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال سه میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۲ مسافر در فرودگاه بین المللی مشهد جا به جا شدند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۰۸ مسافر بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت ۱۱ هزار و ۸۳۸ پرواز خروجی داخلی و ۲ هزار و ۶۸۹ پرواز خروجی خارجی انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: تعداد پروازهای ورودی داخلی نیز طی این مدت ۱۱ هزار و ۸۸۰ پرواز و پروازهای ورودی خارجی نیز ۴۷۸ پرواز بوده است.

امانی افزود: در مجموع تعداد پروازهای داخلی در نیمه نخست امسال ۱۷ درصد و تعداد پروازهای خارجی ۱۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

وی ادامه داد: پروازهای داخلی در ۲۷ مسیر و پروازهای خارجی در ۱۸ مسیر از فرودگاه مشهد انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: ساعت اوج کاری در پروازهای خروجی بین ۱۳ تا ۱۴ با انجام ۱۴۰ پرواز و ساعت اوج کاری در پروازهای خروجی بین المللی بین ساعتهای ۱۵ تا ۱۶ با ۳۵ پرواز است.

امانی افزود: کاهش محسوس تعداد شهرهای قرمز از لحاظ وضعیت کرونا، افزایش ایمنی نسبی موجود و افزایش میزان تقاضا و افزایش مجوزهای شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی از عوامل افزایش تعداد پروازها و جا به جایی مسافر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

جا به جایی مسافر در فرودگاه مشهد ۹۱ درصد افزایش یافت

حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیما در ۲ ماه گذشته نداشتیم

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی در خصوص عملیات بهسازی و رفع نقص باند فرودگاه مشهد نیز گفت: علی رغم این که وجود نقص در فرودگاه مشهد ۱۰۰ درصد محرز نشده است اما به منظور رفع شبهه و اعتماد افزایی مسافران، موارد اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری در دست اصلاح است.

امانی افزود:عملیات بهسازی باند ٣١ در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد شامل لایه‌برداری رنگهای قدیمی باند، رنگ‌آمیزی باند و بهسازی چراغهای لایتینگ به طول ٨٠٠ متر انجام شده و بخش دوم این عملیات نیز شامل اصلاح رنگ آمیزی سطوح پروازی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: با سردتر شدن هوا و افزایش نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر سوختگیری و همچنین بر لاستیک‌ها از ۲ ماه گذشته حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد رخ نداده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha