۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 84914519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک ایلامی سنجش بینایی شدند

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 84914519
۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک ایلامی سنجش بینایی شدند

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این استان گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ ساله معاینه چشم شده اند.

حسین نورعلیوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف پیشگیری از تنبلی چشم از خردادماه امسال آغاز و تاکنون این تعداد کودک زیر پوشش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال در ۶۰ پایگاه در سراسر استان اجرا می شود، اظهار کرد: در این راستا خانواده های دارای فرزندان سه تا ۶ ساله می توانند با مراجعه به پایگاه های سنجش بینایی از سلامت چشمان فرزندانشان اطمینان کسب کنند و در صورت مشکوک بودن به عارضه تنبلی چشم برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی ایلام جامعه هدفگذاری این طرح در سال جاری را ۳۵ هزار کودک اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی انجام گرفته، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

نورعلیوند به اجرای این طرح در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۲۰ هزار کودک ایلامی ۳ تا ۶ ساله سال گذشته در اجرای طرح سنجش بینایی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۸۹۰ نفر که مشکوک به تنبلی چشم بودند به بینایی سنج و یا چشم پزشک ارجاع داده شدند.

وی با ذکر اینکه کودکانی که به عینک نیاز داشته و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند، تاکید کرد: سال گذشته کمک هزینه عینک به ۱۲۱ نفر پرداخت شده است.

نورعلیوند اضافه کرد: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری خواهد بود و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود.

به گزارش ایرنا، عارضه تنبلی چشم در سن پایین براحتی قابل کنترل و درمان بوده و در صورت عدم درمان در بزرگسالی فرد را با مشکلات زیادی و حتی نابینایی مواجه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha