۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84914714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت ملایر توزیع شد

همدان- ایرنا- همزمان با بازگشایی مدارس ۲ هزار بسته نوشت‌افزار و کیف در قالب "طرح مهر تحصیلی" از محل عواید موقوفه شادروان سیف‌الدوله، روز دوشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهرستان ملایر توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز دوشنبه در آئین توزیع بسته‌های مهر تحصیلی در پارک بانوان ملایر، توزیع بسته‌های مهر تحصیلی را نماد یک کار نیک و شایسته دانست و افزود: ملایر در سطح کشور، از نظر وقف دارای شناسنامه و رتبه‌دار است.

"سلمان اسماعیلی" با بیان اینکه علاوه بر بسته‌های مهر تحصیلی و کمک آموزشی، مجموعه اوقاف و امور خیریه در طول سال خدمات دیگری را در سطح شهرستان ارائه می‌دهد، گفت: خدمات و اقدامات وقف در حوزه درمان، آموزش و عام‌المنفعه ویژه و قابل تقدیر است و در تمامی امور همراهی اوقاف و امور خیریه این شهرستان و استان ستودنی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه وقف بیان کرد: به‌تازگی نشست‌ها، توافق‌ها و هم‌اندیشی‌هایی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر انجام شده تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های وقف، گام‌های بلندتری در توسعه اقتصادی این شهرستان برداشته شود.

۲ هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت ملایر توزیع شد

فرماندار ویژه ملایر ابراز امیدواری کرد: با استفاده از بخشی از درآمد موقوفات ملایر، گامهای بلندی در راستای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه حوزه درمان و احداث بیمارستان برداریم و مردم هرچه بیشتر و بهتر طعم شیرین وقف را بچشند.

ملایر ابداع‌کننده طرح مهر تحصیلی در سطح کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز اظهار داشت: شهرستان ملایر ابداع کننده طرح مهر تحصیلی در کشور بود که این ایده را مطرح و این کار خیر از سال ۱۳۹۰ در ملایر و از سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور آغاز شد.

حجت الاسلام "رضا حاجی زین‌العابدینی" شادروان سیف‌الدوله را یکی از بزرگترین واقفان ملایری دانست و افزود: این واقف خیراندیش ثلث مال خود را در این شهرستان وقف کرده که نیت وی بیشتر در حوزه‌های آموزشی و درمانی است و تاکنون چند باب مدرسه در راستای اجرای نیت واقف احداث شده است.

۲ هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت ملایر توزیع شد

وی با تاکید بر اینکه به دنبال احداث بیمارستان طبق نیت واقف در این شهرستان هستیم، موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: از واقفان و خیران انتظار داریم در موضوعات قرآنی ورود کنند و با وقف پول نیز جزء خیران باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز گفت: برای تهیه ۲ هزار بسته نوشت‌افزار و کیف مدرسه در قالب "طرح مهر تحصیلی" ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات شادروان سیف‌الدوله و در استای اجرای نیت واقف هزینه شد.

حجت الاسلام "ابوذر عباسی" با بیان اینکه اخذ مجوز تهیه این تعداد بسته مهر تحصیلی با آغاز بازگشایی مدارس همزمان نشد و به پایان مهر موکول شد، ادامه داد: این تعداد بسته مهر تحصیلی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت سطح شهرستان توزیع می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر بسته‌های مهر تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی نیز در طول سال به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند پرداخت می‌شود.

۲ هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت ملایر توزیع شد

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: بسته‌های مهر تحصیلی با کیفیت عالی از محلی تهیه و با قیمت مناسب خریداری شده که نفع آن برای جامعه معلولان کشور است.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و در سطح کشور یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه وقف شناخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha