کمبود آنتی بیوتیک‌ در خراسان جنوبی رفع می‌شود/ تجویز با نسخه پزشک

بیرجند - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه کمبود داروهای آنتی بیوتیک در داروخانه‌های استان خراسان جنوبی، این مشکل کمتر از ۱۰ روز دیگر برطرف خواهد شد.

زهرا کیانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برخی مسائل اقتصادی شاهد کمبودهای دارویی به‌ویژه آنتی بیوتیک‌های خوراکی هستیم البته کمبود شربت‌های آنتی بیوتیک در سراسر کشور وجود دارد و مختص خراسان جنوبی نیست.

وی بیان کرد: از طرفی در فصل حساس و سرما قرار داریم لذا مصرف این نوع داروها افزایش یافته است و کمبودها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آنتی بیوتیک‌های خوراکی مانند آزیترومایسین، سفیکسین، آموکسی سیلین و از این قبیل با کمبود مواجه است البته این داروها نیاز به نسخه پزشک دارند و مردم نباید بدون نسخه از داروخانه تقاضای دارو کنند.

وی عنوان کرد: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در فصل پاییز، شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی و افزایش مصرف دارو هستیم که نیاز است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

کیانی افزود: با توجه به پیگیری‌های حضوری، تلفنی و کتبی در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ روز آینده مشکل کمبود برخی داروها در استان رفع شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ داروخانه بیمارستانی دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی وجود دارد که عمدتا کمبود دارویی دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یک درصد جمعیت کشور را داریم و به همین میزان تعداد داروخانه‌ها نیز متناسب با جمعیت استان است.

وی افزود: به دلیل مشکلات تولید در سطح کشور، کمبود دارویی دیده می‌شود مگر اینکه در شهری مصرف خیلی پایین باشد که کمبود به چشم نیاید.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha