۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 84915608
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۲ پروژه ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در یزد به بهره برداری رسید

یزد- ایرنا - همزمان با سراسر کشور، ۲۲ پروژه ورزشی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر آموزش و پرورش در استان یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در آیین افتتاح زمین چمن مصنوعی مدرسه خیری احمد شیشه بری در شهر یزد گفت: مشارکت اولیاء، خیرین و مدیریان دستکاه های مختلف در اجرای طرح های آموزش و پرورش قدم های ارزشمندی است که حاصل آن در ارتقاء کیفیت آموزش فرزندان این مرز و بوم آشکار می شود.
محمدکاظم رحیمی نژاد افزود: با ساخت این فضاهای ورزشی به ویژه در مدارس دخترانه و در مناطق کم برخوردار استان، اقدامات موثری در زمینه افزایش سرانه‌ فضاهای ورزشی دانش آموزی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در اختیار داشتن فضای ورزشی بهینه، مهمترین رکن اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه ورزشی است و این مهم از طریق کمک به تامین، بهسازی، بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن‌های ورزشی مدارس میسر می‌شود.
رییس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: ۲۲ طرح ورزشی مورد بهره برداری در استان یزد هفت زمین چمن مصنوعی والیبال و مابقی را زمین های چمن مصنوعی فوتسال تشکیل می دهد.

مهدی قائنی افزود: برای هر زمین چمن مصنوعی فوتسال ۴۰۰ میلیون تومان و زمین چمن مصنوعی والیبال ۸۰ میلیون تومان هزینه شده است که این هزینه ها توسط وزارت آموزش و پرورش، خیرین و مدارس تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح شهید سلیمانی (نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای) در مناطق مختلف استان یزد در حال اجرا است تا این طریق زیرساخت های ورزشی در مناطق کم برخوردار برای دانش آموزان فراهم شود.

در این برنامه که به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزارشد، به صورت همزمان یک هزار و ۱۷  پروژه ورزشی در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

در سال جاری افزون بر ۲۷۰ هزار دانش اموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل می باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha