۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84915790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳۳ درصدی ارزش صادرات استان زنجان در سال جاری

زنجان – ایرنا - مدیرکل گمرک استان‌زنجان گفت: در نیمه نخست امسال میزان صادرات از این استان به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار با وزن‌خالص ۱۳۶ هزار تن‌ بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش به لحاظ ارزش و چهار درصد کاهش از نظر وزنی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا زین‌العابدین گنج‌خانلو روز سه شنبه درجلسه کارگروه توسعه‌صادرات استان افزود: در میان کشورهای مقصد صادراتی استان، ترکیه باارزش ۲۰۱ میلیون دلار با سهم ۶۶ درصد در رتبه نخست قراردارد، کشور عراق با سهم ۱۱ درصد در رتبه دوم و امارات متحده‌عربی با سهم هفت درصد در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادارتی استان نیز شامل شمش روی، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمس فولادی، تراسفورماتور است که در این میان شمش روی با سهم ۷۸ درصد در رتبه اول صادرات از جهت ارزش دلاری استان قراردارد
وی از رتبه ۱۷ گمرک استان زنجان در بین گمرکات کشور خبر داد و گفت: گمرکات بالای جدول عمدتا از آن منطقه‌ های ویژه اقتصادی هستند.

 مدیرکل گمرک استان‌ زنجان با بیان اینکه در حوزه واردات نیز در ۶ ماهه امسال با فزایش ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، ۲۳۷ میلیون دلار با وزن خالص ۱۰۶ هزارتن واردات داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha