سرانه فضای ورزشی در آذربایجان غربی کمتر از میانگین کشور است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای ورزشی در این استان ۶۵ سانتی‌مترمربع و کمتر از میانگین کشوری است.

سجاد بیرامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سرانه ورزشی به ازای هر نفر در کشور ۷۰ سانتی‌متر مربع است که انتظار می‌رود با اتمام پروژه‌های در دست اجرا در استان بتوان به شاخص کشوری رسید.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه ها فعال و در دست احداث استان ۹۱ مورد است، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها مصوب شده است و برای پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا در استان نیز در سفرهای استاندار آذربایجان غربی اعتبار مصوب مطلوبی داشتیم.

بیرامی با اشاره به اینکه از محل منابع ملی، استانی و شرکت توسعه بخش قابل توجهی از پروژه‌های استان فعال شده است، ادامه داد: مجموع این مصوبات و تخصیص‌ها باعث شده تا رشد اعتبارات عمرانی استان در این بخش بیش از ۳۰ درصد باشد.

وی یادآور شد: ۱۹ پروژه ورزشی در هفته دولت کلنگ زنی و یا افتتاح شد و بخش قابل توجهی نیز همزمان با دهه فجر و بقیه طرح‌ها برای سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود که با این روند سرانه ورزشی استان رشد قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تاکید کرد: ۱۵ پروژه در استان دارای بیش از۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که تمامی پروژه‌ها ابلاغ اعتبار شده و این اعتبارات مصوب تایید شده‌اند.

بیرامی با اشاره به عناوین تعدادی از پروژه‌های در دست اجرا در آذربایجان غربی گفت: سالن ورزشی ۱۵ هزار نفری ارومیه، سالن نابینایان و سالن ناشنوایان، خانه جوانان، سالن بیماران خاص، سالن پنج هزار نفری بوکان، سالن ورزشی در شهرستان‌های سلماس و خوی، استادیوم آزادی میاندواب و پیست تارتان ارومیه از جمله پروژه‌های شاخص استان آذربایجان غربی در بخش ورزش است.

به گزارش ایرنا ۵۲ هیات فعال ورزشی در آذربایجان غربی، ۷۴۵ هیات در شهرستان‌ها، ۸۰۰ باشگاه خصوصی در کل استان فعال است که کمک شایسته‌ای به توسعه فعالیت‌های ورزشی در استان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha