تحولات اوکراین/ حمله اوکراینی‌ها برای تصرف نیروگاه اتمی زاپوریژیا دفع شد

تهران- ایرنا- نیروهای روسیه امروز چهارشنبه پس از درگیری چند ساعته، تلاش نیروهای اوکراینی برای تصرف نیروگاه اتمی زاپوریژیا (ZNPP) را دفع کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اسپوتنیک، به گفته «سرگئی سوروویکین» ژنرال نیروهای مسلح و فرمانده تمام یگان‌های درگیر در عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تنش‌ها در این مناطق با توجه به حملات پیاپی اوکراینی‌ها به مواضع روسیه افزایش یافته است.

در همین پیوند، مقام‌های محلی  شهر «انرگودار» (شهری در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپوریژیا)، امروز چهارشنبه از دفع حمله نیروهای اوکراینی برای تصرف نیروگاه اتمی زاپوریژیا خبر دادند.

بنابر این گزارش ،‌ اوکراینی‌ها درصدد بودند که با استفاده از قایق به انرگودار برسند که این حمله پس از چند ساعت درگیری دفع شد.

همچنین خبرها حاکی از آن است که بمباران انرگودار توسط نیروهای اوکراینی منجر به قطع برق در این شهر شده و زیرساخت‌های عمرانی و اداری این شهر مورد حمله موشکی اوکراینی‌ها قرار گرفته است.

در این میان یک فرماندار منطقه‌ای در کریمه اعلام کرده که یک پهپاد اوکراینی در نزدیکی فرودگاه بلبک در شبه جزیره کریمه سرنگون شده است.

مقام‌های خرسون نیز در پی حملات اخیر اوکراین به دونستک و با توجه به وجود خطر بمباران این شهر که جان شهروندان را تهدید می‌کند، از آن‌ها خواسته‌اند که شهر را ترک کنند.

این مقام منطقه‌ای به اسپوتنیک گفت: خرسون هم همانند دونستک در خطر است و این شهر تراکم جمعیت بالایی دارد. لازم است شهروندان در مانورهای نظامی دخالت نداشته باشند.

دوشنبه ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) دو روز پس از حمله به پل کریمه که مسکو سرویس‌های ویژه اوکراین را عامل آن می‌داند، روسیه حملات هوایی به زیرساخت‌های دفاعی،‌ نظامی و انرژی را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه با محکوم کردن این حمله اعلام کرد که جنایات تروریستی کی‌یف از جمله حمله به پل کریمه پاسخی شدید خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha