مدیر کل امور تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو: ایران در تولید ۵۰۰ کالای پزشکی در دنیا سرآمد است

مشهد- ایرنا- مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: هم‌اکنون ایران در تولید هزار و ۶۰۰ قلم کالای پزشکی خودکفا است که در ۵۰۰ کالا جزو سرآمدها در دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهندس روح الله مزینانی در حاشیه نشست با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته افزود: در حال حاضر متخصصان بسیاری در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف عرصه‌های پزشکی و مهندسی در جهت تولید بهترین محصول و کالای پزشکی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: ایران دارای بیش از هفت هزار کالای پزشکی با  ۳۶۰ هزار کد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت (آی.آر.سی) در حوزه تجهیزات پزشکی است که این امر کمک بزرگی به حوزه سلامت می‌کند.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مهمترین اقدام صورت گرفته در یک سال اخیر بحث برچسب گذاری و اصالت محصول بوده تا میزان تولید داخل و صادارت محصول ایرانی به خارج از کشور افزایش یافته و واردات محصولات خارجی به داخل کشور نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: در خصوص تأمین نرخ ارز تجهیزات پزشکی در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ زیر ساخت مناسبی صورت گرفته و در جلسات مختلف در این خصوص بر رعایت برچسب گذاری و اصالت تأکید شده است.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: برای نخستین بار میزان تولید داخل بر اساس برچسب گذاری صورت گرفته مشخص شده است، بر همین اساس میزان واردات کنترل می‌شود و محدودیت‌هایی در این خصوص لحاظ شده است.

مزینانی بیان کرد: طبق تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت لازم را از شرکت‌های فناور و دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی مرغوب و باکیفیت داریم که بخش عمده‌ای از آنها مربوط به خراسان رضوی و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha