۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84917575
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیش از 600 زوج‌ نابارور گیلان بیمه شدند

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 84917575
بیش از 600 زوج‌ نابارور گیلان بیمه شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به تحت پوشش قرارگرفتن زوج‌های نابارور در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: تاکنون ۶۱۴ زوج نابارور در این استان نشان‌دار شده و از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند گردیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمود عاطف‌راد روز چهارشنبه در جلسه ستاد جوانان و جمعیت در استانداری گیلان عنوان کرد: بدین منظور با سه مرکز تخصصی درمان ناباروری در رشت شامل بیمارستان الزهرا(س)، بیمارستان پارس و مرکز خصوصی ناباروری مهر برای ارائه خدمات به زوج های نابارور قرارداد داریم.

وی بیان داشت: طی هشت ماه گذشته با شناسایی زوج‌های نابارور و نشان دارکردن آنها فقط تا کنون ۲۶ میلیارد ریال بابت هزینه های درمانی به مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان پرداخت شده‌است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به ارایه ۱۲ نوع خدمات خاص بیمه ای درمان ناباروی به زوج‌های نابارور خاطر نشان کرد: خدمات تشخیصی - درمانی، ۵۶ قلم دارو، افزون بر ۲۸ قلم تجهیزات درمان ناباروری و نمونه‌برداری پزشکی خاص تحت تعهد بیمه سلامت است.

وی با اشاره به تغییر سن ارائه خدمات برای زوج‌ها از ۴۵ تا ۴۹ سال اضافه کرد: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی و ۷۰ درصد هزینه ناباروری در بخش خصوصی طبق تعرفه این بخش توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.  

دکتر عاطف‌راد با بیان اینکه در راستای پشتیبانی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز خدمات بیمه ای در نظر گرفته شده‌است، گفت: پوشش بیمه ای مادران باردار، شیرده و فرزندان آنها تا پنج سالگی بر اساس آزمون وسع و رایگان کردن زایمان طبیعی و عدم پرداخت فرانشیز از جمله این خدمات است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان داشت: حذف محدودیت سونوگرافی در سامانه الکترونیک برای زنان باردار با گواهی پزشکی و عقد قرارداد با ماماها در سطح استان گیلان برای ارایه خدمات بهتر به مادران باردار از دیگر خدمات است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گیلان نیز با اشاره به بخش های مربوط به تامین اجتماعی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: مرخصی برای بانوان در زایمان یک، ۲ قلو و بیشتر به ترتیب ۹  ودوازده ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق العاده‌های مربوطه در نظر گرفته شده است.

علی حسین‌نژاد در جلسه ستاد جوانان و جمعیت با بیان اینکه با درخواست مادر تا ۲ ماه استفاده از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری موافقت می شود، اظهار کرد: بانوان باردار می توانند برای بهره مندی از این مرخصی به صورت غیرحضوری درخواست بدهند.

وی با تشریح سایر خدمات برای فرزندآوری مادران شاغل بیان داشت: برای مادران دارای فرزند یک قلو، یک ساعت، ۲ قلو و بیشتر ۲ ساعت در روز برای شیردهی در نظر گرفته شده است.

جلسه ستاد جوانان و جمعیت استان روز چهارشنبه با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و نیز مدیران و فرمانداران استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha