استاندار بوشهر: صادرات محصولات پتروشیمی  از این استان در سالجاری  ۱۴میلیون دلار برآورد می شود

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: باتوجه به آمار ۶ ماهه امسال، پیش‌بینی می‌شود صادرات محصولات پتروشیمی از این استان به بیش از ۱۴ میلیون دلار تا پایان سال برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته استاندارد با اشاره به جایگاه استاندارد در کالاهای صادراتی، بیان کرد: بوشهر سومین اقتصاد بزرگ ایران است و با افتتاح ۲۰ واحد در دست ساخت پتروشیمی، سهم این استان در تولید و صادرات این محصول به ۶۰ درصد کشور می‌رسد.

وی  اضافه کرد: در حالی که پیش از این حجم صادرات از این استان به کشور قطر در ماه‌های گذشته ۴۰ تا ۵۰ کانتینر بود، امروز به ۱۰۰ کانتینر رسیده است که علاوه بر محصولات بومی، نقش بالایی نیز در صادرات کالاهای کشور ترکیه به قطر دارد.

استاندار بوشهر گفت:اساسی‌ترین موضوعات و معضلات استاندارد در استان بوشهر احصا و عوامل و دلایل کاستی‌های این بخش مشخص شود تا مسیر پیشرفت در این زمینه هدفمند و قابل ارزیابی باشد.

محمدی زاده یادآورشد:در این مسیر راهکارها و برنامه‌های اجرایی رفع مشکلات و کاستی‌ها نیز تدوین و ارائه شود تا ساز و کار لازم برای تحقق آنها مصوب شود و سال آینده شاهد ارتقا و سال‌های پس از آن شاهد رسیدن به وضعت مطلوب باشیم.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان بوشهر نقش و جایگاه برجسته‌ای در حمایت از اشتغال و تخصص دانش‌بنیان‌های این استان دارد.

استاندار بوشهر در راستای جهاد تبیین، یادآور شد: دهه ۵۰ شاهد اوج صادرات نفت کشور با بالاترین قیمت بودیم و در حالی که جمعیت کشور تنها ۲۹ میلیون نفر بود روزانه ۶ میلیون بشکه نفت تولید و ۵ میلیون بشکه صادر می‌شد اما این ثروت نقشی در افزایش کیفیت و استانداردهای زندگی مردم در آب، برق، بهداشت و درمان و دیگر امکانات عمومی نداشت بلکه صرف کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا و تجهیز ارتشی می‌شد که در نهایت هم منافع آمریکا را در منطقه تامین می‌کرد.

محمدی‌زاده اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی تحول بزرگی در کیفیت زندگی مردم و پیشرفت کشور رخ داد و همین پیشرفت سبب شده دشمنی جبهه استکبار و منافقان با آن شده است اما این توطئه هم نقش بر آب می‌شود و ایران اسلامی مقتدرتر راه خود را ادامه خواهد داد.

استاندار بوشهر: صادرات محصولات پتروشیمی  از این استان در سالجاری  ۱۴میلیون دلار برآورد می شود

بیش از یکهزار تدوین استانداردی در استان بوشهر

مدیرکل استاندارد استان بوشهر در این آیین گفت: این استان قابلیت آن را دارد تا به قطب منطقه‌ای استاندارد تبدیل شود چرا که در برخی از زمینه‌ها تجهیزات و قابلیت‌هایی دارد که حتی در پایتخت هم نظیر ندارد.

محمد رحیم بهره‌مند ادامه داد: سیاست‌های جدید سازمان ملی استاندارد ورود به بخش‌های مورد مطالبه مردم مانند استاندارسازی خدمات داشته است که در گذشته کمتر به آن ورود شده بود.

وی با اشاره به ورود و همکاری شرکت‌های دانش بنیان در تهیه شاخص‌های استانداردی، افزود: در یکسال گذشته شمار تدوین‌ و تجدیدنظرهای استاندارد در استان بوشهر از مرز یکهزار مورد گذشت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha