۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84917696
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله حماس با بشار اسد دیدار کردند

تهران-ایرنا- نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله حماس در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطین از جمله جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز چهارشنبه با رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره روابط دو طرف بحث و گفت‌وگو کردند.

هنوز گزارشی درباره جزئیات مربوط به این دیدار منتشر نشده است.

روزنامه الاخبار لبنان دیروز (سه شنبه) در گزارشی در این خصوص، ضمن اعلام خبر سفر نمایندگان حماس در قالب هیاتی از گروه‌های فلسطینی به دمشق و دیدار با بشار اسد نوشت که نخستین گام برای حل اختلاف بین حماس و دمشق برداشته خواهد شد.

روزنامه الاخبار لبنان امروز شنبه به نقل از منابع خود در جنبش حماس نوشت: به اطلاع حماس رسانده شد که بشار اسد در صدد دیدار با گروههای فلسطینی است و از حماس نیز برای این دیدار دعوت شده و حماس نیز به این دعوت پاسخ مثبت داده است.

الاخبار افزود: دو طرف همچنین چالش های فراروی سوریه و آرمان فلسطین و امکان برپایی دفتر حماس در دمشق را مورد بررسی قرار می‌دهند.

جنبش حماس ۲۴ شهریورماه سال جاری با اعلام قدردانی از حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از ازسرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

حماس در بیانیه ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع  منطقه‌ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha