۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84917701
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۲۷ هزار و ۸۸۹ تن انگور از باغ های استان همدان برداشت شد

همدان-ایرنا- مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۲۷ هزار و ۸۸۹ تن انگور در سال جاری از باغ های استان برداشت شد گفت: ۱۰۲ هزار و ۸۵۰ تن از آن فرآوری شده و مابقی برای تازه خوری روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، حسن محمدی روز چهارشنبه اظهار داشت: ۵۷ واحد تصفیه و بسته بندی کشمش با توان تولید ۹۳ هزار و ۵۰۰ تن در استان فعالیت می کنند که حدود ۸۴۵ نفر در این واحد ها مشغول به کار هستند.

او تصریح کرد: هشت واحد تصفیه و بسته بندی کشمش به سورت و لیزر به منظور افزایش کیفی و کمی با هدف صادرات تجهیز شده اند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن کشمش به ارزش ۳۱.۵ میلیون دلار به چند کشور صادر شده است.

محمدی افزود: ۲ واحد تولید شیره انگور با جذب ۲ هزار تن انگور و ظرفیت تولید ۴۰۰ تن در شهرستان بهار و ملایر پروانه بهره برداری دریافت کرده و ۲ جواز تاسیس در زمینه تولید شیره انگور در شهرستان ملایر و همدان با ظرفیت هزار و ۶۰۰ تن تولید و جذب هشت هزار تن انگور در حال پیگیری است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارها، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha