۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84917746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نفرت پراکنی عامل ناامنی در جامعه است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نفرت پراکنی باعث بدبینی افراد جامعه از یکدیگر و در نتیجه دامن زدن به آشوب می‌شود که حاصل آن ناامنی و توقف پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در سفر به منطقه سارال دیواندره ضمن سرکشی از روحانیون روستاهای کوله، گیزمیل علیا و سفلی، کپک و هزار کانیان در مراسم گرامیداشت ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت در شهر هزارکانیان هم حضور یافت.

وی اظهار داشت: اگر حضور مسوولین شهرستانی در این مناطق با هدف رفع مشکلات و انجام امورات مربوط به این منطقه است تشکر می کنم ولی اگر به صرف حضور شرکت در جلسه است اولی تر این است که در ادارات خود بمانند و به رفع مشکلات مردم و امورات اداری خود بپردازند و اینجانب راضی به گرفتن وقت مسئولین برای حضور صرف در جلسه با حضور بنده نیستم.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به آیه ۱۰۷سوره انبیا «وما ارسلناک الا رحمت للعالمین» اشاره کرد و افزود: هدف نبوت رحمت است و رحمت کلمه‌ای است که در نمازهای روزانه تکرار می شود و از صفات بلند است که خداوند به رحمانیت و پیغمبر هم رحمت عالمیان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه این رحمت مشمول همه عالمیان از انسان و موجودات است،   افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود تاکید داشتند که باید فضایل پیامبر اکرم (ص) برای ما باشد.

وی گفت: مهربانی از دیگر ویژگیهای بارز نبی مکرم اسلام (ص) بود که همین خصیصه مهم باعث شد تا مشرکان، مسلمان شوند ولی گاهی اعمالی از ما سر می زند که مسلمان را از دین زده می کند.

آرامش بخشی  و دلسوزی از دیگر صفات پیامبر رحمت بود که حجت الاسلام پورذهبی به آن اشاره کرد و گفت: مسلمان باید در خانواده، محل کار و جامعه در برخورد با یکدیگر مهربان بوده و به تقویت روحیه دینی کمک کند.

وی با بیان اینکه ارامش‌بخشی در رفتار پیامبر اکرم (ص) به معنای استفاده نکردن از سخنان منفی است، آرامش را یکی از مهمترین عوامل رونق کسب و کار  در جامعه دانست و افزود: افرادی که فضای جامعه را شلوغ و آلوده می‌کنند ارامش را بر هم می‌زنند که پیشرفت را متوقف می‌کند.

دیواندره در ۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha