حماس: از دولت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنیم/ روابط با دمشق را از سرمی گیریم

تهران-ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با رئیس جمهوری سوریه در دمشق گفت که این جنبش صفحات گذشته در روابط با سوریه را ورق می‌زند و پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، حضور حماس در سوریه ازسرگرفته خواهد شد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه "سانا"، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت: صفحات تاثیر گذار گذشته را ورق می زنیم و هرگونه اقدام فردی اشتباه است و مورد تأیید رهبری جنبش نیست. ما برای فراموش کردن گذشته و حرکت به سمت آینده توافق کرده ایم.

وی گفت: محور مقاومت شکست ناپذیر است و روح مقاومت امروز در سرزمین سوریه تجدید شده است و ما از این سرزمین به رژیم اشغالگر می‌گوییم تمام نقشه‌های آن و آمریکا را که مسئله فلسطین را هدف قرار می‌دهد، شکست خواهیم داد. 

الحیه تاکید کرد: دیدار ما با بشار اسد روز باشکوهی است و از آن به بعد، حضور خود را در سوریه از سر خواهیم گرفت و با آن در حمایت از مردم خود و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد. ما به رئیس جمهور سوریه اطمینان دادیم که ما با سوریه، تمامیت ارضی آن و دولت آن هستیم و با هرگونه تجاوزی که این کشور را هدف قرار دهد، مخالفیم. 

الحیه ادامه داد: ما به هر اقدام یکجانبه‌ای که توسط رهبری حماس تایید نشده بود پایان می‌دهیم و با بشاراسد توافق کردیم که صفحه گذشته را ورق بزنیم و با اتفاق آرا روابط خود را با سوریه عزیز ازسر بگیریم. ما موضوع فراهم کردن مقدمات باقی ماندن حماس در سوریه را با برادران سوری پیگیری خواهیم کرد. 

وی همچنین افزود: ما تصمیم خود را برای ازسرگیری روابط با سوریه به کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم اطلاع دادیم و در نهایت این تصمیم به تنهایی توسط حماس اتخاذ شد.ارتباط با سوریه به محور مقاومت و به همه معتقدان به مقاومت نیرو می‌بخشد.  

الحیه تصریح کرد: ما شاهد هیچ اعتراضی از سوی هیچ کشوری که این تصمیم را به آنها اطلاع داده بودیم از جمله ترکیه و قطر نبودیم. من به نمایندگی از رهبری جنبش حماس به سوریه آمدم و این رهبری جنبش بود که تصمیم گرفت روابط با دمشق را بازسر بگیرد و ما آرزوی صلح و ثبات کامل برای سوریه داریم؛ چراکه سوریه عزیز و قوی به معنای قوی و عزتمند بودن ملت ماست. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما به تنهایی تصمیم گرفتیم به سوریه برگردیم و با کسی مشورت نکردیم و اگر طرفی به این تصمیم اعتراض می‌کرد، در آن بازنگری نمی کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha