نیمی از یادمان‌های شهدای گمنام استان یزد به بهسازی و تکمیل نیاز دارد

یزد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: نیمی از یادمان‌های شهدای گمنام در استان به مرمت و تکمیل نیاز دارد که همکاری خیران و همراهی و پیگیری مسئولان را به جد طلب می‌کند.

سرهنگ منصور زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۵ یادمان شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در استان وجود دارد که ۱۶۶ شهید گمنام در آنها به خاک سپرده شدند که نیمی از آنها نیازمند مرمت و تکمیل است .

وی با بیان اینکه تاکنون با کمک خیران و همراهی مسئولان اقدامات خوبی برای مرمت و تکمیل یادمان‌ها صورت گرفته ادامه داد: هزینه ساخت اکثر یادمان‌های شهدای گمنام توسط خیران و مردم صورت می‌گیرد که امیدواریم امسال جدی پیگیری و اقدام شود.

برای مرمت و تکمیل ساخت یادمان های شهدای گمنام استان نظارت ، همراهی و پیگیری مسئولان مناطق مختلف اثربخش استاین مسئول بیان کرد: برای مرمت و تکمیل ساخت یادمان های شهدای گمنام استان نظارت ، همراهی و پیگیری مسئولان مناطق مختلف اثربخش است و در این خصوص امیدواریم برای ساماندهی آنها بیش از گذشته تلاش صورت گیرد.

به گفته زارع از آنجایی که هزینه اکثر ساخت، مرمت و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام خیری با همراهی مردم مومن است در خصوص میزان اعتبار باید یک بررسی جامع صورت گیرد ولی پیگیری مسئولان در تحقق اهداف مرتبط بسیار ضروری است .

نیمی از یادمان‌های شهدای گمنام استان یزد به بهسازی و تکمیل نیاز دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص بین نوجوانان و جوانان باید با اقدام‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با همکاری بخش‌های مختلف و مردم و خیران اقدام کرد.

اگر یادمان‌های موجود تکمیل و تجهیز نشود در گذر زمان دچار مشکل شده و سرمایه‌گذاری‌های قبلی صورت گرفته هدر می‌رود و باید برای حفظ و تکمیل آنها با جدیت اقدام کردبه گفته زارع اگر یادمان‌های موجود تکمیل و تجهیز نشود در گذر زمان دچار مشکل شده و سرمایه‌گذاری‌های قبلی صورت گرفته هدر می‌رود و باید برای حفظ و تکمیل آنها با جدیت اقدام کرد.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال چاپ و انتشار ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان در دستور کار بود ابراز امیدواری کرد تمامی تعهد در این خصوص تا پایان جاری در استان عملی شود.

زارع به اهمیت پیگیری چاپ کتب دفاع مقدس بویژه کتاب تاریخ توصیفی نقش استان یزد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد که تاکنون اقداماتی برای تحقق آن صورت گرفته و باید در این ارتباط امسال با همکاری مسئولان و علاقه‌مندان پیگیری لازم به عمل آید که موضوعی محوری و اهمیت بسزایی دارد.

نیمی از یادمان‌های شهدای گمنام استان یزد به بهسازی و تکمیل نیاز دارد

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ اسلامی کرد و ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

۳۷۶ گلزار شهدا در شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد ، اردکان، مهریز، بافق، بهاباد ،خاتم ، مروست، تفت و ابرکوه قرار داردهم‌اکنون ۳۷۶ گلزار شهدا در شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد ، اردکان، مهریز، بافق، بهاباد ،خاتم ، مروست، تفت و ابرکوه قرار دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha