۲۵۰ میلیارد ریال به طرح تامین آب زمین های خان احمد باشت اختصاص یافت

گچساران- ایرنا- رئیس اداره امور آب گچساران گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار، امسال از محل اعتبارات ملی به طرح تامین آب زمین های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در قالب طرح فاز یک و ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و خان احمد اختصاص یافت.

سید معصوم افضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز یک و ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و خان احمد  از مهمترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان است .

وی بیان کرد: فاز دوم انتقال تامین آب امامزاده جعفر و خان احمد در قالب سه هزارو ۱۰۰ هکتار در دست اجراست.

افضلی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۸۵ درصد  اعلام کرد و گفت: این پروژه ۲۰ هزار متر مکعب آب را به زمین های کشاورزی خان احمد انتقال می دهد.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: برای این طرح، سالانه برداشت آب به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب به صورت رسمی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح در رونق کشاورزی، اشتغالزایی و کوچ معکوس در منطقه خان احمد و روستاهای اطراف تاثیر بسزایی خواهد داشت.

افضلی اظهار داشت:  هم اکنون آبرسانی به سه هزارو ۴۰۰ هکتار از زمین های دشت  امام زاده جعفر در قالب فاز یک به بهره برداری رسیده  است.

وی با بیان اینکه امسال پنج میلیاردو ۴۳۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیرات فاز یک تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر اختصاص یافت افزود: پروژه آبرسانی به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر دارای ۴۶ کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است.

افضلی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۳۶ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال یافت.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha