نظرسنجی: ۷۷ درصد فرانسویان به اتحادیه اروپا درخصوص مدیریت قیمت گاز بی اعتمادند

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی برخط (آنلاین) روزنامه پرشمارگان "لو فیگارو" نشان می‌دهد که ۷۷.۴۹ درصد شهروندان فرانسوی نسبت به سیاست اتحادیه اروپا برای خرید جمعی گاز در جهت کاهش قیمت این حامل انرژی، بی‌اعتماد هستند.

به گزارش ایرنا، پیشتر روزنامه اقتصادی لزکو (Les Echos) اعلام کرده بود که بروکسل قصد دارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا را وادار کند تا برای خرید دست‌کم ۱۵ درصد گاز خود، گردهم آیند.

این روزنامه فرانسوی هدف از اجرای این راهبرد را اطمینان از پر شدن ذخایر گازی برای زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۳ اعلام کرده بود؛ سالی که پیش‌بینی شده است سخت‌تر از سال جاری میلادی باشد زیرا اروپا دیگر گاز روسیه را نخواهد داشت.

حال روزنامه لو فیگارو با این پیش زمینه خبری، نظرسنجی برخطی منتشر کرده که ۷۷.۴۹ درصد از ۱۶۵ هزار و ۷۸ شرکت‌کننده در آن، به اتحادیه اروپا ابراز بی‌اعتمادی کرده‌اند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در بخش دیدگاه کاربران اعلام کرده است: اتحادیه اروپا آزادسازی بخش گاز و برق را به ما تحمیل کرده و کاربر دیگری تاکید دارد که "دیگر هیچ اعتمادی به اروپای کاملاً تحت کنترل لابی‌های حزب سبز آلمان و جدا از واقعیت ندارم و سازمان‌دهی قیمت‌گذاری انرژی، به‌طور کامل در خدمت خطاهای آلمانی است".

یک کاربر دیگر نیز تاکید دارد: من به هیچ عنوان به اروپا اعتماد ندارم. از زمان عضویت در آن، ما چیزی را از دست داده‌ایم که ثروت و استقلال ما را ساخته است.

دو فرانسوی نیز یکی این سوال را یک لطیفه دانسته و دیگری اینگونه توضیح داده است که بهتر بود سوال شود که در چه زمینه‌ای هنوز به اروپا اعتماد دارید؟

کاربر دیگری به ارتباط تحریم‌های روسیه و افزایش هزینه‌های انرژی در اروپا اشاره کرده و تاکید دارد: بهتر است که فرانسه از جنگ در اوکراین جدا شود و خدمات میانجیگری خود را برای پایان دادن به این جنگ که اقتصاد جهانی را بی‌ثبات می‌کند، ارائه کند.

فرد دیگری نیز همسو با این دیدگاه تصریح کرد: فرانسه باید از این جنگ خارج شود؛ ما با فاجعه، کمبود و تورم روبرو هستیم. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، ما را در یک اقتصاد جنگی قرار داده است و کل طبقه سیاسی ساکت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha