۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84918617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد شدید هشدار داد

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبر: 84918617
هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد شدید هشدار داد

اصفهان-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید از روز یکشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده در استان "هشدار زرد" صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از  افزایش گرادیان فشاری و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، احتمال وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک موقتی با کاهش دید از روز  یکشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده درمناطق غربی استان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است که همزمان با فعالیت این سامانه احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت و اختلال در مسیرهای مواصلاتی با استان های مرکزی و لرستان وجود دارد.

همچنین به شهروندان توصیه شده است از تردد، پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند و احتیاط لازم را در هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: جو به نسبت پایداری تا سه روز آینده در استان استقرار خواهد داشت و آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد را برای بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی ادامه داد: غبار صبحگاهی برای مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت و دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین موقع شبانه روز به ۲۷ درجه سانتی‌گراد و در خنک ترین ساعت به ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

رفیعی اضافه کرد: کاشان با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد، گرم ترین و بویین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha