۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84918656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات آب اختصاص یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه وزارت نیرو در حوزه آب و برق اعتباراتی برای رفع مشکلات این حوزه در سطح ملی اختصاص داده است، گفت: از این محل مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی به استان به منظور رفع تنش آبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در سفر به شهرستان رودبار در جمع مردم روستاهای بره سر بخش خورگام در مسجد امام جعفرصادق (ع) این شهرستان افزود: این اعتبارات از طریق قرارگاه سازندگی در روستاها و در راستای محرومیت زدایی برای رفع مشکلات آبی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از آب مناسب و سالم حق مردم است، افزود: الگوی مصرف نیز باید در مدیریت آبی مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه ما باید متناسب با رشد شهرها و روستاها خدمات رسانی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد:خدمات مناسب در حوزه آب، راه، گاز و برق در اختیار مردم قرار دهیم، ارائه این خدمات وظایف ما مسئولان است از این‌رو باید برای رفع مشکلات در این بخش ها اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته در بخش کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: باید لایروبی آبندان ها و سایر موضوعات مربوط به این حوزه مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد تا در فصل کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

وی با اشاره به اعتبار نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در حوزه بنیاد مسکن نیز اعتباراتی برای اجرای طرح هادی در نظرگرفته شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طرح هادی در برخی روستاها نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، خاطر نشان کرد: در ساخت خانه های روستایی باید استحکام بنا و دسترسی به آب، برق و گاز مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری روستاهای گیلان از جمله رودبار اظهار داشت: برای ماندگاری جوانان در این مناطق زیرساخت ها را فراهم می کنیم، تسهیلات در حوزه گردشگری و کشاورزی ارایه می دهیم.

عباسی در ادامه سخنانش ادامه داد: شما مردم ۴۳ سال است که به رغم همه سختی ها و مشکلات در کنار هم به پای انقلاب ایستادید و مقاومت کردید، امروز وظیفه ماست که قدردان شما باشیم و مشکلات شما را مرتفع کنیم.

نیروهای جان برکف نیروی انتظامی در امنیت کشور می درخشند

وی با بیان اینکه نیروهای جان برکف نیروی انتظامی در امنیت کشور می درخشند و با قدردانی از نیروهای بسیج، سپاه، خانواده های شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان خاطر نشان کرد: با تلاش این نیروها و به برکت خون شهیدان امروز ایران اسلامی کشوری مقتدر در منطقه و جهان است.

نماینده عالی دولت با اشاره به تلاش های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن از همه ابزارها با به کارگیری امپراطوری رسانه ای و خبری برای تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش است اما همه نقشه ها و توطئه های آنان مانند همیشه نقش برآب است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمن و فشار علیه ایران افزود: کسانی که آشوب به پا می کنند و گوش به فرمان بلندگوهای دشمنان دارند، بدانند که حتی داروهایی مربوط به کودکان خردسال دارای بیماری های خاص را هم تحریم کردند و به آنها پول می دادیم اما دارو و واکسن کرونا نمی دادند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: ظلمی بالاتر از این در حق بشریت نیست که جلوی امنیت غذایی، دارو و درمان مردم را بگیرند و شاهد پرپر شدن آنان باشند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کرد، اضافه کرد: رئیس جمهور در طول یک سال گذشته هر هشت روز یک سفر کاری کاملا عملیانی، کاربردی و اثربخش در استان های مختلف داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به سفر آیت الله رئیسی در بهمن ماه سال گذشته به استان گیلان اظهار داشت: حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای گیلان تصویب شد که در سال ۱۴۰۰ یک ماه بعد از سفر به استان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی تخصیص، ابلاغ و پرداخت شد، بقیه اعتبارات در تسهیلات و پروژه های عمرانی ابلاغ خواهد شد و قسمت به قسمت پرداخت می شود.

وی در ادامه به اقدامات دولت برای سر و سامان دادن اقتصاد اشاره و تصریح کرد: ۱۱ سال به مردم یارانه ۴۵ هزار تومان پرداخت شد، اکنون پول یارانه و ارز چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی به جای اینکه در کشورهای منطقه سر دربیاورد، به جیب مردم ریخته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha