هشدار اتحادیه عرب و پارلمان عربی نسبت به انفجار اوضاع در فلسطین/زخمی شدن ۴۸ فلسطینی و حمله به پست نظامی اسرائیل

تهران-ایرنا- عملیات مبارزان فلسطین علیه یک پست ایست و بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر «جنین» و زخمی شدن ۴۸ شهروند فلسطینی در جریان درگیری با اشغالگران صهیونیست در غرب شهر نابلس از مهمترین تحولات کرانه باختری رود اردن در ساعات گذشته بود.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه فلسطین الیوم، نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند که به سوی نظامیان صهیونیست در پست ایست و بازرسی «سالم» در شمال جنین تیر اندازی کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که این پست ایست و بازرسی هدف تیراندازی مبارزان فلسطین قرار گرفته است.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی در این عملیات مبارزان فلسطینی نرسیده است.

در همین حال، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری بین شهروندان فلسطینی و  اشغالگران صهیونیست در منطقه دیر شرف در غرب نابلس ۴۸ فلسطینی مجروح شدند.

درگیری‌ها میان فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست از چهارشنبه شب و پس از شهادت "عدی التمیمی" مجری دو عملیات ضد صهیونیستی در ورودی اردوگاه "شعفاط" بیش از پیش تشدید شده است.

عدی التمیمی شب گذشته پس از انجام عملیات تیراندازی و مجروح کردن یکی از نظامیان رژیم اسراییل در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین معالیه أدومیم واقع در شرق شهر اشغالی بیت المقدس به شهادت رسید. وی همچنین مجری عملیاتی بود که طی آن در روز شنبه ۱۶ مهر به شماری از عناصر پلیس رژیم اشغالگر قدس در پست بازرسی در ورودی اردوگاه فلسطینی "شعفاط" تیراندازی کرد که در اثر آن یک نظامی صهیونیست کشته و دو تن دیگر از آنان زخمی شدند.

اعتصاب سراسری در کرانه باختری و قدس

امروز پنجشنبه در تمام اراضی فلسطینی برای همدردی و اعلام همبستگی با شهادت عدی التمیمی عزای عمومی و اعتصاب اعلام شد.

نیروهای ملی و اسلامی فلسطین به منظور اعلام همبستگی با روح شهید عدی التمیمی که در مقابله با نظامیان اشغالگر به شهادت رسید، اعلام عزای عمومی کردند.

جوانان ساکن شهر قدس اشغالی نیز به منظور همراهی با این مساله به طور کامل اعتصاب کرده و واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند.

اتحادیه کارگران بخش حمل و نقل کرانه باختری اشغالی در پاسخ به فراخوان نیروهای ملی و اسلامی فلسطین اعلام اعتصاب همه جانبه کردند. این اتحادیه از تمامی رانندگان خود خواست تا در هرگونه فعالیت یا راهپیمایی علیه اشغالگران در نقاط درگیری با آنها شرکت کنند.

اتحادیه معلمان نیز با صدور بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: برای اعلام همبستگی با روح شهید قهرمان عدی التمیمی و پاسخ مثبت به دعوت نیروهای ملی فردا اعتصاب همه جانبه در تمام مدارس و ادارات استانی و وزارتی انجام خواهد شد.

هشدار اتحادیه عرب و اتحادیه پارلمان عربی نسبت به انفجار اوضاع در فلسطین

سعید ابوعلی دستیار ویژه دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی نیز در سخنانی نسبت به ادامه تنش آفرینی رژیم اسرائیل که می‌تواند منجر به انفجار اوضاع و تهدید ثبات و صلح در منطقه و جهان شود، هشدار داد.

او مسئولیت کامل و مستقیم تجازوات و جنایات ادامه دار علیه مردم فلسطین را متوجه رژیم اشغالگر قدس دانست.

وی تاکید کرد: این جنایات وحشیانه و تجاوزات آشکار که توسط مقامات اشغالگر صورت می‌پذیرد چالشی آشکار برای جامعه بین المللی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی مرتبط با این موضوع و همچنین قوانین و منشورهای بین المللی است.

اتحادیه پارلمان عربی نیز در بیانیه‌ای در واکنش به تحولات امروز فلسطین ضمن محکوم کردن تشدید تنش علیه مردم فلسطین در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی، نسبت به جدی بودن عواقب و پیامدهای اقدامات رژیم اسرائیل هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که اقدامات رژیم صهیونیستی منجر به انفجار اوضاع و تهدید امنیت و صلح در منطقه می‌شود.

پارلمان عربی در ادامه از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواست که به رژیم اشغالگر فشار بیاورند تا هرگونه تجاوز و تشدید تنش‌ را متوقف کند.

مقاومت فلسطین: هزاران "التمیمی" پرچم مبارزه با اشغالگران را در دست دارند

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین در نوار غزه امروز پنجشنبه یاد و خاطره شهید "عدی التمیمی" مجری دو عملیات ضد صهیونیستی در ورودی اردوگاه "شعفاط" و شهرک صهیونیست نشین "معالیه أدومیم" در منطقه قدس اشغالی را گرامی داشت و تاکید کرد: هزاران التمیمی پرچم مبارزه با اشغالگران را در دست دارند.

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین در بیانیه خود خاطرنشان کرد: التمیمی به دشمن صهیونیست درس فراموش نشدنی داد. وی در اولین عملیات خود با شهامت بسیار به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیک یک مرکز نظامی این رژیم تیراندازی و یکی از آنها را به هلاکت رساند و شماری دیگری را زخمی کرد. رژیم صهیونیستی سپس با بالگردها و پهپادها و نیروها و نهادهای اطلاعاتی امنیتی خود ظرف بیش از ده روز از یافتن او ناتوان باقی ماند و به دنبال آن، وی با شجاعت مثال زدنی خود در جایی که رژیم صهیونیستی پیش بینی آن را نمی کرد، به تعقیب صهیونیست ها پرداخته و پس از انجام یک حمله قهرمانانه علیه شهرک نشینان صهیونیست، به شهادت رسید.

این بیانیه تاکید کرد: این اقدامات فداکارانه قهرمانان و رزمندگان ما در بیت المقدس و کرانه باختری چراغ راه ملت فلسطین خواهد بود تا علیه دشمن اشغالگر در راه دفاع از مقدسات خویش به مبارزه قهرمانانه خود ادامه دهد.
اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین تصریح کردند: اگر عدی التمیمی به شهادت رسید، هزاران هزار التمیمی هم اکنون در فلسطین حضور دارند و دشمن اشغالگر که مقدسات ما را هتک حرمت کرده و احساسات مردم ما را جریحه دار می کند، باید منتظر دریافت پاسخ دندان شکن از سوی ملت و نیروهای مقاومت قهرمان ما باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha