استاندار همدان: مصوبات سفر رئیس جمهور، مبنای دومین سند اجرایی توسعه استان است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به تدوین ۲ سند اجرایی برای این استان، گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور، سند دوم اجرایی استان همدان است که دولت تا پایان دوره در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "علیرضا قاسمی‌فرزاد" عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ملایر اظهار داشت: یک سند اجرایی برنامه پیشرفت و توسعه یکساله برای این استان نیز تدوین شده است.

به گفته وی ابتدا برنامه ما در این سند چهار ساله بود که به دلیل اینکه برنامه توسعه هفتم یکسال به تعویق افتاد، یک برنامه یک‌ساله تدوین کردیم که مبتنی بر اصول و ضوابط برنامه ششم است تا برنامه هفتم تدوین و بر آن مبنا برنامه سالانه برنامه‌ریزی شود.

استاندار همدان افزود: برنامه یک‌ساله پیشرفت و توسعه استان همدان، برش شهرستانی و دستگاهی دارد و تمامی وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: سند دوم، مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان همدان است که مبنای آن پروژه‌های نیمه‌تمامی است که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان کرد: حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه را برای سفر رئیس جمهوری تعریف کرده بودیم که پس از ارائه آن به کارشناسان حوزه ریاست جمهوری و بررسی آن، حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه معاونت اجرایی رئیس جمهوری ارجاع داده شد.

استاندار همدان ادامه داد: جلسات کارشناسی مستمری با معاون اول رئیس جمهوری و وزاری دولت داشتیم که در نهایت رقم اعتبارات در این سفر به بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تاکنون از مصوبات سفر رئیس جمهوری اعتباری واگذار نشده، گفت: تا پایان دوره و به تدریج این اعتبارات واگذار خواهد شد.

استاندار همدان اظهار داشت: در گام نخست از ما برنامه ۸۰۰ میلیارد تومانی درخواست شد که پیشنهاد خود را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردیم و در تخصیص اول ۴۰۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد افزود: با توزیع این مبلغ، دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه‌های خود را برای سال‌های آتی به طور مفصل بیان کنند.

وی ضمن تاکید بر پیگیری جذب به موقع اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهوری توسط دستگاه‌های اجرایی، این سفر را منشاء خیر و برکت برای استان دانست و اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های مهم ما در استان است که در زمینه اجرای این طرح از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

استاندار همدان همچنین از همراهی و تعامل خوب نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با مجموعه استان قدردانی کرد و گفت: نمایندگان مجلس در این استان پرتلاش هستند و هر موضوع و درخواستی را بلافاصله پیگیری می‌کنند و به دنبال خدمت به مردم و خیرخواهی هستند.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست مسائل و مشکلات شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف به ویژه عمرانی و توسعه‌ای با خضور تیم اقتصادی استان، مدیران کل، فرماندار ویژه ملایر و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha