باور فرانسویان به سوء مدیریت بحران سوخت منجر به سقوط آزاد محبوبیت مکرون شد

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بحران‌های کمبود سوخت، افزایش تورم و زمینه‌های ناامنی در فرانسه موجب شده است که سطح محبوبیت رئیس جمهور این کشور در سراشیبی سقوط و بدترین وضعیت خود قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مجله هفتگی لوپوئن (Le point)، داده‌های نظرسنجی موسسه BVA برای رادیو RTL که امروز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که محبوبیت زوج اجرایی فرانسه شامل امانوئل مکرون و الیزابت بورن نخست وزیر این کشور در مدار افول قرار دارد.

بر این اساس رتبه محبوبیت مکرون بین سپتامبر و اکتبر سال جاری میلادی کاهش یافته و در یک ماه با کاهش هفت امتیازی، به ۳۶ درصد رسیده است.

این مجله فرانسوی با بیان اینکه سپهر سیاسی فرانسه برای قوه اجرایی این کشور از اواخر تابستان به شدت تاریک شده است و هیچ مولفه‌ای برای رئیس جمهور و نخست وزیر خوب پیش نمی‌رود، شرایط حاکم را ناشی از تورم بسیار بالا، کمبود سوخت و زمینه ناامنی در کشور ارزیابی می‌کند.

بر اساس نتایج این مطالعه، نخست وزیر فرانسه نیز نسبت به داده‌های نظرسنجی پیشین ۱۰ امتیاز از دست داده و محبوبیت وی در بین هموطنان خود به ۴۱ درصد کاهش یافته است.

۷۱ درصد فرانسویان معتقد به سوء مدیریت بحران سوخت

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه BVA که یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره فرانسوی، متخصص در علوم رفتاری است و در بین ۲۰ شرکت برتر جهان رتبه‌بندی می‌شود، ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که دولت در بحران سوخت سوء مدیریت داشته است.

لوپوئن یادآوری می‌کند که نتایج ناامیدکننده این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که مکرون در تاریخ ۲۴ اکتبر نقطه عطف ۶ ماهه از انتخاب مجدد خود را به عنوان سکاندار الیزه سپری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تنها ۱۴ درصد از فرانسوی‌های مورد بررسی در این مطالعه اعلام کردند که رئیس‌جمهور کشورشان به صحبت‌های مردم گوش می‌دهد؛ نتیجه‌ای ضعیف و برخلاف وعده مکرون مبنی بر اینکه به سمت افقی‌ شدن فرایند قدرت در فرانسه گام خواهد گذاشت.

همچنین یک سوم از پاسخ‌دهندگان به پرسش‌های این نظرسنجی تاکید دارند که مکرون حتی کمتر از دوره پنج ساله اول خود به عنوان رئیس جمهور، به فرانسویان توجه دارد.

طبق گفته نظرسنجی‌کنندگان، "قطب‌نمای" رئیس دولت شکسته به نظر می‌رسد و به اعتقاد ۵۹ درصد از فرانسویان، مکرون نمی‌داند که به کجا می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha