«قُمری توی ایوون» همکاری با اعضای خانواده را به نوجوانان می‌آموزد

تهران- ایرنا- کتاب «قُمری توی ایوون» به گروه سنی نوجوان آموزش می‌دهد تا در همکاری با اعضای خانواده و جلب رضایت همه اعضا در کنار هم زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب قمری توی ایوون نوشته محمدرضا مرزوقی داستان یک خانواده چهار نفره است که در آپارتمانی زندگی می‌کنند. در یکی از روزها کودک متوجه می‌شود یک قمری توی بالکن روی پکیج لانه گذاشته و از دو تخم نگهداری می‌کند. پدر خانواده نگران سلامتی کودکان و خانواده است و مادر به فرزندانش کمک می‌کند تا با همکاری پدر، قمری و جوجه‌هایش را به مکانی امن منتقل کنند.

محمدرضا مرزوقی در سال ۱۳۵۵ متولد شد. عاتکه عنوان اولین کتاب اوست که در سال ۱۳۸۰ توسط نشر روشنگران به چاپ رسید. رمان دیگرش به نام تل عاشقون با همکاری نشر افق، و رمان‌های پسین شوم و بارداری بی‌هنگام آقای میم با همکاری نشر روشنگران منتشر شد. او در این سال‌ها برای آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط زیست نیز داستان‌هایی نوشته که برخی از آن‌ها توسط نشر امیرکبیر به چاپ رسیده اند. فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌سازی مستند از دیگر فعالیت‌های مرزوقی است.

«قُمری توی ایوون» همکاری با اعضای خانواده را به نوجوانان می‌آموزد

قسمتی از متن کتاب

فردا قبل از اینکه بابا از سر کار برگردد خانه، در بالکن را قفل کردم و کلید را توی خاک یکی از گلدان‌ها قایم کردم. بابا داشت توی آشپزخانه ناهار می‌خورد. مامان دستگیره‌ی درِ بالکن را چندبار تکان داد. در باز نشد.

ای وای... اصلا فکر اینجایش را نکرده بودم. مامان داد زد: «بهرام! تو در بالکن رو قفل کردی؟»

بابا با دهان پر گفت: «من که سر کار بودم.»

مامان غر زد: «پس کی کرده؟ کلیدش کجاست؟» کمی بعد دوباره گفت: «آورین!»

وای... حالا باید چه کار می‌کردم. شانس آوردم و بابا، مامان را صدا کرد: «بیا ببین شاید تو جعبه‌ی کلیدا روی یخچال باشه.»

فرصت خوبی بود. دویدم و کلید را از توی خاک گلدان، بیرون آوردم و تندی قفل در بالکن را باز کردم. مامان، بابا را مجبور کرد همراهش به هال برود و کمک کند تا بلکه در باز شود. بابا با همان اولین تکان دستگیره، در را باز کرد. مامان گفت: «وا...! پس چرا من نتونستم؟»

بابا چیزی نگفت. نگاهی به بالکن و لانه‌ی قمری خانم انداخت. برگشت به هال و مشغول تماشای تلویزیون شد.

کتاب قُمری توی ایوون با تصویرگری پریسا اصلان‌خانی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان در ۳۲ صفحه‌ با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه به قیمت ۲۱هزار تومان برای گروه سنی نوخوان (بالای ۷ سال) منتشر شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha