۱ آبان ۱۴۰۱، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84920599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار نفر در تعاونی‌های کردستان مشغول به فعالیت هستند

سنندج- ایرنا- معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۹۵ تعاونی فعال در استان وجود دارد که برای ۱۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

علی اصغر عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تعاونی حدود ۱۸۴ هزار نفر عضو دارند و منجر به اشتغالزایی برای ۱۷ هزار نفر در مناطق مختلف استان شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری هم ۲۰ تعاونی جدید تشکیل شده که برای ۱۵۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز ۳۲ مورد تعاونی جدید با ۴۴۸ فرصت شغلی ایجاد شد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: سیاست این اداره در سال جاری تشکیل تعاونی‌های بزرگ مقیاس، تعاونی‌های فراگیر، توسعه و عمران شهرستان‌ها و سهامی عام و همچنین حمایت از تعاونی‌های بزرگ مقیاس و صیانت از اشتغال موجود در استان است.

عباسی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک با ادارات و سازمان‌ها در جهت پشتیبانی از توسعه تعاونی‌ها از دیگر فعالیت‌های اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان است.

حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی‌ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر است اما تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha