به گزارش یکشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، «احمد آقامحمدی» اظهار داشت: هدف اصلی این طرح پایه گذاری مهارتهای زبانی و شکل گیری شایستگی تفکر در دانش آموزان است.
وی ادامه داد: در این راستا معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع با هدف تحقق مفاد اسناد بالادستی بهخصوص سند تحول بنیادین، ارتقای مهارتهای زبانی کودکان پایه اول ابتدایی، توسعه عدالت آموزشی، بهبود سلامت جسمانی و حرکتی، بهبود شاخصهای کارایی درونی و بیرونی آموزشوپرورش دوره ابتدایی و توانمندسازی معلمان پایه اول ابتدایی، اقدام به طراحی و اجرای بسته آموزشی کتاب فارسی اول ابتدایی با رویکردی نوین و تلفیقی کرده است.
آقامحمدی افزود: به همین منظور روز چهارشنبه بیست و هفتم مهرماه، اولین نشست علمی و اجرایی تبیین برنامه بسته آموزشی فارسی پایه اول ابتدایی با حضور راهبران آموزشی و تربیتی استان، مدیران و معاونان مدارس ابتدایی استان، کارشناسان آموزش ابتدایی مناطق و رابطان طرح به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار شد.
وی با تاکید بر تغییر رویکرد و نگرش معلمان اول ابتدایی در بحث زبان آموزی و لزوم شناخت برنامه درسی زبان آموزی، اظهار داشت: تسلط بر عناصر برنامه درسی زبانآموزی شامل رویکرد، هدف، محتوا، روش تدریس و ارزشیابی از لوازم ضروری کار معلم اول ابتدایی است.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان تصریح کرد: امروز در بین اغلب معلمان اول ابتدایی رویکرد آوایی استفاده میشود، مواجهه این رویکرد با زبان، مواجههای مصنوعی است و به یادگیری عمیق و ایجاد مهارت درک ختم نمی شود و تغییر رویه از این رویکرد به رویکرد جدید ضروری است.
وی به چهل انتظار عملکردی برای این چهار مهارت در طی سال تحصیلی اشاره و تاکید کرد: آموزش در این مسیر به تدریج پیش خواهد رفت و انتظار ما از دانش آموز باید تغییر کند و مانند گذشته حساسیت نسبت به نوشتن صحیح کلمات در مدت زمان کوتاه وجود نداشته باشد.
آقامحمدی اضافه کرد: این بسته های آموزشی ملزوماتی که برای همه جلسات درس فارسی اول ابتدایی مورد نیاز معلم خواهد بود، از جمله کارت تصویر، کتابچه زبانآموزی، کتاب داستان مرتبط با طراحی آموزشی هر جلسه، کارت بازی و سایر موارد مورد نیاز را شامل خواهد شد.
نظر شما