۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84921102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصلاح الگوی کشت در ۱۲۵ هزار هکتار از زمین‌های سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کاشت وزارت جهادکشاورزی طی سال زراعی جاری ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با پیش‌بینی تولید ۲میلیون و ۴۴۸ هزار تن زیر پوشش این طرح قرار گرفت.

به گزارش ایرنا امان الله طوقی روز یکشنبه در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۵۰ محصول زراعی در راستای اجرای این طرح قرار دارند که عمده‌ترین آنها خانواده غلات شامل گندم و جو و ذرت دانه و ارزن، نباتات صنعتی شامل کلزا، گلرنگ، کنجد، حبوبات، سبزیجات برگی و غده‌ای، محصولات جالیزی و گیاهان علوفه‌ای شامل سورگوم و شبدر هستند.
وی تصریح کرد: رویکردهای شاخص طرح الگوی کاشت، کاهش آب مصرفی در بخش کشاورزی حفظ و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و تجاری و تامین نیازهای اساسی کشور، افزایش راندمان آبیاری، توسعه کشت دانه‌های روغنی و کشت در دیمزارهای کم بازده و افزایش نفوذ دانش برای ارتقای عملکرد در واحد سطح است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هدف اجرای الگوی کشت در بخش کشاورزی موجب افزایش بهره وری، حفظ منابع پایه و بهبود وضعیت اقتصادی می‌شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha