۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84921107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزیابی "خلیل الحیه" از چشم انداز حضور مجدد حماس در سوریه

تهران-ایرنا- مسئول روابط عربی و اسلامی جنبش حماس حضور مجدد این جنبش در سوریه را موجب افزایش قدرت مقاومت فلسطین دانست و گفت: در حال بررسی استقرار دفتر نمایندگی حماس در دمشق هستیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خلیل الحیه در مصاحبه با پایگاه خبری "العهد" افزود: گفتگوهای آرام و هماهنگی های جدی در مورد افتتاح دفتر جنبش در دمشق در آینده نزدیک در جریان است. این جنبش تصمیم خود را در مورد بازگشت به دمشق گرفته و بدون هیچ ملاحظه یا تعارفی، این تصمیم را برای عموم اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی امنیتی و سیاسی گروههای محور مقاومت ارزش مبارزات با دشمن صهیونیستی را دوچندان می کند.

الحیه تصمیم به ازسرگیری روابط حماس و دمشق را "نتیجه طبیعی وجود اراده، بینش صحیح و اعتقاد محور مقاومت به درستی این اقدام ووفاداری به مبانی و اصول ملت و آرمان فلسطین" دانست و افزود: استقبال گرم بشار اسد رئیس جمهور سوریه از هیئت حماس نشان از آینده ای روشن و اطمینان‌بخش دارد.

الحیه گفت: مطمئن هستیم که روزهای آینده بهترین‌ها را برای مردم فلسطین و سوریه به ارمغان خواهد آورد.

این مقام حماس در پاسخ به پرسش که آیا  دفتر حماس در دمشق در روزهای آینده افتتاح خواهد شد یا خیر، تاکید کرد: این موضوع در فضایی آرام و جدی درحال بررسی است و هماهنگی های لازم برای انجام آن در حال انجام است و در نشستهای پیش رو نیز درباره آن گفت وگو خواهیم کرد.

نماینده حماس در غزه در مورد اینکه آیا این جنبش در مورد تصمیم ازسرگیری روابط خود با دمشق، با ترکیه و قطر و دیگران رایزنی کرده است یا خیر، تأیید کرد که جنبش حماس خود تصمیم خود را می گیرد و در این مورد هم با نظرخواهی و صلاحدید اعضا و کادر رهبری این تصمیم گرفته شد و سپس  کشورهای مصر، الجزایر، روسیه، قطر و ترکیه و ایران را در جریان قرار دادیم.

 الحیه درخصوص نتایج آتی ازسرگیری روابط با دمشق در زمینه همکاری امنیتی و نظامی و تأثیر آن بر زیرساختهای تسلیحاتی گروههای مقاومت فلسطین گفت: این اقدام موجب افزایش انگیزه، قدرت و اراده سیاسی در نیروهای مقاومت به ویژه مبارزان فلسطینی می‌شود. تعیین جزئیات همکاری امنیتی و نظامی برعهده افراد متخصص خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha