۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 84921635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره فیلم ۱۰۰ با شعار ایران عزیز شروع به کار کرد

تهران- ایرنا- سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با شعار ایران عزیز و رونمایی از پوستر شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، حمیدرضا جعفریان صبح امروز (دوشنبه ۲ آبان ماه) در نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰، اظهار داشت: در سازمان سینمایی سوره و در دو سال فعالیت جدید، سه محور کلی را مدنظر داشتیم و در کنار فعالیت‌های تولید که جریان مستمری را با لطف خدا ایجاد کرده‌ایم، توزیع و پخش آثار سینما را آغاز کردیم و همچنین رشد و استعدادیابی نیز به عنوان رکن سوم این محورهای اصلی به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: سال گذشته تلاش کردیم تا به داشته‌های خود و به بررسی نقاط ضعف و قوت بپردازیم. قطعا یکی از جذاب‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های حوزه هنری، جشنواره فیلم ۱۰۰ بوده و به این فکر بودیم تا برنامه‌ریزی خوبی برای آن داشته باشیم و در ۶ ماه ابتدا تلاش کردیم تا سیاست‌های کلی را برنامه‌ریزی کنیم.

جعفریان افزود: در این دوره تعیین شورای سیاست‌گذاری را داشتیم و تنظیم فراخوان کیفی و دقیق یکی از مساله‌های اصلی ما بود که برای تحقق آن نیز تلاش کردیم و درنهایت به جمع‌بندی رسیدیم که امروز را به عنوان آغاز عملیاتی جشنواره ۱۰۰ داشته باشیم.

این مسئول سینمایی درباره محورهای اصلی جشنواره گفت: محور اصلی این رویداد کشف استعدادها بوده و در دوره‌های گذشته نیز افراد مستعدی کشف شدند اما درکنار این استعدادیابی، تفاوت اصلی این دوره با ادوار گذشته بحث حوزه فضای مجازی است. همراه این جریان رسانه‌ای خواهیم شد تا در فضای مجازی بتوان به دیده شدن آثار کمک بیشتری کنیم و مخاطب بیشتری بتواند با آثار ارتباط بگیرد.

رییس سازمان سینمایی سوره ادامه داد: شعار کلی و سیاستی نیز برای بخش ویژه در نظر گرفته‌ایم که آقای منصوری آن‌ها را بیان خواهند کرد.

جعفریان در ادامه و در پاسخ به پرسشی درباره دوسالانه بودن این جشنواره گفت: این اتفاق بستگی به برگزاری این دوره دارد اما تلاش می‌کنیم دوسالانه بماند و دیگر چراغ جشنواره خاموش نشود.

در ادامه این نشست یوسف منصوری دبیر این دوره از جشنواره گفت: جشنواره ۱۰۰ دارای اعتباری است که نتیجه زحمت‌های دوستان حوزه هنری‌ست. متاسفانه به دلیل کرونا ۴ سال وقفه‌ای ایجاد شد. یکی از رکن‌های مهم جشنواره تیم بسیار خوبی است که توانستیم کنار خود داشته باشیم که همگی با توجه به دغدغه‌های نسل جوان کار را پیش برده و خواهیم برد.

وی ادامه داد: این جشنواره امکان دیده شدن گسترده برای هنرجویان و کسانی که در ابتدای مسیر هستند، فراهم می‌کند. وظیفه ما این است که تمام خوبی‌های دوره پیش را داشته باشیم و تلاش کنیم که کنش‌گر باشیم و در طول برگزاری یعنی از امروز تا روز اختتامیه درگیری رفت و برگشتی بین ما و شرکت‌کنندگان برقرار شود.

وی درباره برنامه‌های طراحی شده در این رویداد بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری کلاس‌های مدون در شهرستان‌های مختلف است و با کمک استادان معتبر و نامدار کارگاه‌هایی در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. در تهران نیز پاتوقی خواهیم داشت و برنامه‌های خاص خود را پیش خواهیم برد.

منصوری افزود: «ایران عزیز» شعار این دوره است که در بخش ملی با این شعار فعالیت خواهیم کرد. در بخش بین‌الملل نیز رویکرد سینمای اخلاق داریم و دوستان می‌توانند در هرکدام از بخش‌ها شرکت کنند. بخش کودک و نوجوان نیز وجود دارد که باید آثاری برای این درجه سنی ساخته شود و سازنده می‌تواند در هرکدام از دو بخش دیگر هم داوری شود. در کل هم سه بخش اصلی داریم که عبارتند از داستانی، مستند و پویانمایی یا انیمیشن.

دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ درباره موضوعات بخش مسابقه ملی توضیح داد: موضوعات بخش مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ با رویکرد «ایران عزیز» عبارتند از پیشرفت، اخلاق، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن دوستی و عدالت و آزادی.

وی درباره جوایز نیز گفت: نفرات اول بخش ملی ۶۰ میلیون، نفرات دوم ۴۰ میلیون و نفرات سوم ۳۰ میلیون و در بخش بین‌الملل نیز به آثار برتر مبلغ ۲ هزار یورو اهدا خواهد شد. جایزه ویژه دبیر نیز ۵۰ میلیون تومان و جایزه ویژه نوآوری نیز به مبلغ ۵۰ میلیون به برگزیده اهدا خواهد شد.

منصوری درباره اکران در شهرستان‌ها نیز در این نشست بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز اکران خواهیم داشت که به زودی به‌طور دقیق اعلام خواهد شد.

در ادامه از پوستر این جشنواره که طراحی آن توسط محمد روح‌الامین انجام شده است، رونمایی شد. روح‌الامین به عنوان دبیر هنری جشنواره نیز این دوره را همراهی خواهد کرد.

روح‌الامین در این نشست اظهار کرد: به عنوان کسی که در معرض سفارش طراحی پوستر یک جشنواره قرار می‌گیرم و مسئولیت آن را می‌پذیرم باید نگاه مخاطبان و مسئولان به سینما را نیز درنظر بگیرم. تاثیر مینیمال و تاثیر ایجاز، دستورکاری به طراح می‌دهد تا به شکل آوانگاردتر به موضوع سینما بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha