واگذاری ۲ بنای تاریخی سبزوار و داورزن به بخش خصوصی قطعی شد

سبزوار- ایرنا- رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: واگذاری ۲ کاروانسرای تاریخی در روستای "زعفرانیه" سبزوار و روستای "مهر" شهرستان داورزن از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری بناهای تاریخی به بخش خصوصی مصوب و قطعی شده است.

محسن برآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با واگذاری این بناهای تاریخی به بخش خصوصی علاوه بر احیا و مرمت آنها، زمینه اشتغال و رونق گردشگری نیز در این مناطق فراهم می‌شود.

وی افزود: فرایند برگزاری مزایده این ۲ کاروانسرای تاریخی بر مبنای ضوابط مشخصی با هدف احیا، مرمت و بهره برداری به وسیله سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در دستور کار قرار گرفته است.

برآبادی گفت: این ۲ بنای تاریخی واقع در مسیر جاده ابریشم و جاده تهران - مشهد، در ردیف زیباترین کاروانسراهای بین راهی قرار دارند که با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی زمینه احیا، مرمت و جذب بیشتر گردشگران به آنها فراهم خواهد شد.

رییس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: سال گذشته گروه ارزیابان سازمان یونسکو از کاروانسراهای مهر و مزینان شهرستان داورزن و نیز کاروانسرای زعفرانیه سبزوار، برای ثبت این بناها در فهرست میراث جهانی بازدید کرده بودند.

بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۲ مورد آنها در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌ است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha