شهردار مشهد از شورای این شهر ۲ تذکر گرفت

مشهد- ایرنا- ۲ عضو شورای شهر مشهد به شهردار این شهر در موضوعات مالی- بودجه ای و بازآفرینی شهری تذکر دادند.

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه در پنجاه‌ وششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، رییس کمیسیون اقتصادی شورا در خصوص عدم ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری به شهردار تذکر داد.

حسین حسامی اضافه کرد: عدم مراقبت از حسن اجرای بودجه شهرداری، ثبت اسناد مالی در ردیف های غیرمرتبط و عدم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد از دیگر مواردی است که شهردار باید پیگیر رفع آنها باشد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه در خصوص عدم انجام اقدام مناسب در طرح بازآفرینی در منطقه آبکوه به شهردار تذکر داد.

مجید طهوریان عسکری افزود: به رغم پیگیری های صورت گرفته سازمان بازآفرینی اقدام مثبتی برای حل مسائل آبکوه ندارد و تا کنون اقدام شاخصی در این حوزه صورت نگرفته است از این رو ۲ هفته به شهردار و سازمان بازآفرینی برای سامان دادن به این موضوع مهلت می دهیم. 

تاکید رییس شورای شهر مشهد بر تکمیل طرحهای نیمه تمام

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست : طرح های عمرانی نیمه تمام سرمایه های مردم است و باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

حسن موحدیان افزود: برنامه ریزی شده امسال طرحهای نیمه تمام به سرانجام برسد و این مهم باید با کار جهادی محقق شود.

وی تاکید کرد: طرحهای  زود بازده نیز باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

مشهد دومین کلانشهر ایران است که با معضل حاشیه نشینی مواجه بوده و جمعیت ساکن در حاشیه آن ۱۲ درصد از متوسط کشوری جمعیت حاشیه نشینان بیشتر است و این در حالی است که در طرح جامع شهری، استاندارد تراکم جمعیت به ازای هر هکتار ۴۰ نفر است، اما این رقم در مشهد ۴۰۰ نفر یعنی ۱۰ برابر میانگین استاندارد سکونتی است که بخش اعظم آن در حاشیه شهر سکونت دارند.

حوزه بازآفرینی شهر مشهد شامل ۶۶ محله با مساحت سه هزار و ۸۹۴ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده و ۲۳۸ هکتار بافت تاریخی  می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha