۱۰ هزار سِرُم در مراکز خدمات جامع سلامت استان بوشهر توزیع شد

بوشهر - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت کرونا، شیوع آنفلوانزا و ایجاد مشکلاتی در تأمین سرم، ۱۰هزار سرم بین مراکز خدمات جامع سلامت این استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر قاسم برجوئی‌فرد روز دوشنبه در جمع مدیران بهداشتی استان بوشهر افزود: تعداد بالای مراجعان به مراکز خدمات جامع سلامت و نیاز به تزریق سرم، باعث توزیع نامتوازن این دارو در بعضی از مناطق این استان شد که با همکاری با سازمان غذا و دارو این مشکل مدیریت شده است.

 وی تأکید کرد: لازم است برای جلوگیری از مصرف غیراصولی سرم؛ از تقاضای غیرضروری برای تزریق آن خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با همکاری سازمان غذا و دارو سعی می شود با مدیریت توزیع سرم، از کمبود آن در مراکز خدمات جامع سلامت جلوگیری شود.

کمبود سرم و آنتی بیوتیک در داروخانه ها برطرف می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امسال پیک آنفلوآنزا زودتر از همیشه و با شدت بسیار بالایی شروع شده و با توجه به کمبود سرم تلاش شد این مشکل برطرف و نیاز این استان تا آخر هفته در داروخانه‌های شبانه روزی و منتخب تامین شود.

دکتر یحیی رضایی افزود: آنتی بیوتیک بزرگسالان هم موجود است، اما برای اطفال بیشتر به صورت شربت است که بزودی همه آنتی بیوتیک‌های اطفال تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو مواد اولیه سرم و آنتی بیوتیک را تا پایان سال تامین کرده و این مشکل تنها مربوط به استان بوشهر نیست بلکه در سراسر کشور است که بزودی برطرف می‌شود.

رضایی بیان کرد: در این شرایط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک که از شیوع آنفلوآنزا پیشگیری می‌کند، ضروری است.

وی افزود: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است و تا ۴۸ ساعت اول نیاز به تجویز آنتی بیوتیک جز در موارد خاص نیست و شاید برخی تجویزهای غیرمنطقی یکی از دلایل کمبود این ۲ قلم دارو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha