۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84922109
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

 امام جمعه همدان: دسترسی جوانان به مراکز ورزشی آسان و ارزان باشد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: مراکز و مکان های ورزشی در سطح استان باید در دسترس، آسان و ارزان باشد، تا جوانان به راحتی بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در جمع روسای هیئت‌های ورزشی استان همدان اظهار داشت: همه ظرفیت‌های مجموعه‌های ورزشی در سطح استان باید در اختیار اداره ورزش و جوانان برای ارائه خدمت به جوانان قرار گیرد.

وی با ابراز گلایه از اینکه گاهی از اوقات دستگاه‌ها نسبت به مراکز ورزشی، تنها نگاه اقتصادی دارند و به دنبال درآمد زایی هستند افزود: در این عرصه نیازمند کار فرهنگی و منسجم برای دستیابی به موفقیت هستیم.

وی با بیان اینکه نسبت به ایجاد فضاهای مناسب ورزشس و فرهنگی برای بانوان با کمبودهایی روبرو هستیم یادآور شد: امروز در همدان کافه کتابی برای دختران و پارک مخصوص که بانوان در آن راحت باشند وجود ندارد و یا حتی در عرصه باشگاه ها و امکانات ورزشی نیز با کمبودهایی در حوزه بانوان مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی، جامعه بانوان موفقیت‌های خوبی را نه تنها در عرصه ورزشی که در صحنه های مختلف دیگر کسب کرده اند و به طور کلی حضور اجتماعی خوبی داشته‌اند که لازم است این موفقیت‌ها در فضای عمومی جامعه به درستی تبیین شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه توجه به سلامتی بدن و انجام ورزش در اسلام مورد تاکید است اظهار داشت: توجه به سلامت جسم امری ضروری است و فرد شرایط بهتری را خواهد داشت، اما باید مراقب باشیم که این موضوع تبدیل به یک اصل نشود و انسان ذات و نفس خود را فراموش کند.

وی با اشاره به اینکه اعتراض عده‌ای نسبت به برخی از مشکلات امری طبیعی است اما باید مراقب بود که این اعتراض تبدیل به اغتشاش نشود گفت: در حوادث اخیر مشاهده برخی مسائل باعث اندوه انسان می‌شود که وظیفه مجموعه‌های متولی کار با جوانان را سخت‌تر می‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه خشونت در جامعه آسیبش برای همه مردم و جامعه خواهد بود اظهار داشت: آنجایی که گاهی از موارد تعابیر رکیک به کار برده می‌شود و دیگر شکل اعتراض ندارد، از دیگر مسائلی است که باعث ناراحتی انسان می‌شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه رخ دادن این موضوع در مراکز و محیط‌های علمی این غصه را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: این مسائل، توجه به فرهنگ عمومی در مباحث ورزشی و ارتباط با جوانان را بیشتر نشان می‌دهد.

 امام جمعه همدان: دسترسی جوانان به مراکز ورزشی آسان و ارزان باشد

وی ادب را یک شاخصه انسانی برشمرد که ارتباطی به دین دار بودن افراد ندارد و یادآور شد: جامعه برای پیشرفت و رشد نیازمند محبت، مودت، ادب و یکپارچگی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی در عرصه ترویج ادب در جامعه می‌توانند بسیار تاثیر گذار و نقش آفرین باشندٰ اظهار داشت: ممکن است در جامعه اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، اما این اختلافات نباید منجر به ایجاد شکاف اجتماعی شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه فرزندانمان را باید از لحاظ روحی آن چنان قدرتمند تربیت کنیم که در مقابل آسیب‌های اجتماعی جو زده و تحت تأثیر قرار نگیرند، یادآور شد: همه این دختران و پسران، همانند فرزندان ما هستند و اگر یک نفر از آنها آسیب ببیند، کل جامعه آسیب خواهد دید.

وییادآور شد: مدال آوران و قهرمانان ما نخبه‌های این کشور هستند که در عرصه‌های بین‌المللی دستاوردهایی داشته‌اند و بنا بر قانون باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha