راهکار حل مشکلات حوزه صنعت و معدن تغییر وزیر نیست

زاهدان- ایرنا- یکی از فعالان معدنی در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راهکار حل مشکلات حوزه صنعت و معدن تغییر وزیر نیست، گفت: مجلس باید به وزیر فرصت حل مشکلات را بدهد و لازم است پیش از هر اقدامی، مسائل در رده‌های پایین‌تر به بحث و تبادل نظر گذاشته شود تا نظر همه فعالان این حوزه تامین شود.

عبدالرشید آسوده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت چاره کار و درمان مشکلات این وزارتخانه در کشور نیست، اظهارداشت: ابتدا باید برنامه ها را بررسی کرد که چرا موفق نبوده و باید کمک کرد که برنامه ها در کشور اجرایی شوند. 

وی بیان کرد: یا برنامه‌ها به خوبی اجرا نشده و یا مجریان به درستی کار خودشان را انجام ندادند؛ در هر حال باید این مساله بررسی کارشناسی شود نه اینکه مستقیم رویه استیضاح را برای حل مساله در نظر بگیریم.

فعال حوزه معدن در استان سیستان و بلوچستان استیضاح را فقط پاک کردن صورت مساله در حوزه صنعت دانست و ادامه داد: بهترین راه کار کارشناسی در این حوزه است. فعالان معدنی، اقتصادی و مسوولان معدنی که در استانها فعالیت می‌کنند نشست‌های تخصصی با وزیر و معاونان وزیر داشته باشند و مسائل و مشکلات را به طور کامل بررسی و برای حل آنان راهکاری عملی و علمی بیابند.

آسوده تصریح کرد: مسوولان و فعالان اقتصادی، معدنی و بازرگانی در رابطه با مشکلات حوزه کاری خودشان باید تبادل اطلاعات داشته باشند و برای حل مسائل و مشکلات به یک جمع‌بندی برسند.

وی بیان کرد: با توجه به شناختی که از وزیر صنعت، معدن و تجارت دارم و فعالیت ها و اقدامات خوبی که در دوره مسئولیت او انجام شده است و با وجود برخی مشکلات در حوزه صنعت، راه برون رفت از این وضع استیضاح نیست و باز هم می‌توان با برگزاری چندین نشست تخصصی بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

آسوده ادامه داد: اگر مشکلات بخش صنعت و معدن در کشور به خوبی و با بهره گیری از نظرات کارشناسی احصاء شود، می توان در یک بازه زمانی مناسب، راه حلی برای برون رفت از این وضع پیدا کرد. 

فعال معدنی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما در برنامه‌های اقتصادی خودمان در حوزه صنعت و معدن با مشکلاتی مواجه هستیم که ابتدا این مسائل مرتبط با نواقص این برنامه‌ها را باید رفع و رجوع کرد؛ در غیر این صورت جابجایی یک فرد تاثیر چندانی بر روی اصل مساله نمی‌گذارد.

به گزارش ایرنا، سیدنظام الدین موسوی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهارداشت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.

هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

 پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه، ۸ آبان ماه برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha