میزان مرگ‌های غیرطبیعی در خراسان رضوی ۱۵ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ‌های غیرطبیعی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دکتر سید آریا حجازی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصادفات، برق گرفتگی، غرق شدگی، گازگرفتگی، حوادث کار، سوختگی، خودکشی و نزاع  از جمله مرگ های غیر طبیعی به شمار می روند و مرگ های طبیعی بر اثر بیماریهایی مختلف همچون قلب و عروق رخ می دهند.

وی بیان کرد: میزان مرگ های غیرطبیعی در نیمه نخست پارسال هزار و ۳۹۳ نفر بوده است که این عدد امسال به هزار و ۶۰۳ نفر افزایش یافته است.

حجازی ادامه داد: میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در استان خراسان رضوی طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، با حدود ۲۸ درصد افزایش از ۵۸۱ نفر به ۷۴۳ نفر رسیده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی کمترین میزان فوتی‌های غیرطبیعی در نیمه نخست امسال را مربوط به حادثه کار دانست و گفت: میزان فوتی ناشی از حادثه کار در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش افزون بر ۳۳ درصدی از ۷۵ به ۵۰ نفر کاهش یافته است.

حجازی افزود: بیشترین میزان فوتی‌های غیرطبیعی در نیمه نخست امسال  مربوط به گازگرفتگی است که تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتگی طی این مدت از ۱۵ به ۲۵ نفر افزایش یافته  است که رشد ۶۷ درصدی دارد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۷۵ نفر بر اثر سقوط از بلندی، ۷۲ نفر بر اثر سوختگی و ۲۳ نفر بر اثر برق گرفتگی در استان خراسان رضوی فوت کرده‌اند.

خدمات سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی در استان حدود هفت میلیون نفری خراسان رضوی از طریق چهار مرکز فعال پزشکی قانونی در مشهد و ۱۸ مرکز در دیگر شهسرتانهای این استان به عموم مردم ارائه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha