۶ آبان ۱۴۰۱، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84922620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت خراسان شمالی ۴۰ میلیارد ریال اختلاف هزینه ارز دارو پرداخت کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: این اداره کل از آغاز اجرای طرح دارویار(۲۳ تیرماه) تاکنون، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع سهم ما به تفاوت نرخ ارز ترجیحی پرداخت کرد.

محسن رعنایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال جاری تولید نسخه افزایش یافت، اظهارداشت: در ۶ ماه نخست امسال ۸۴۵ هزار نسخه پیچیده شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در روزهای اخیر نسخه پیچی تا بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه برسد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در ادامه به مزایای طرح دارویار اشاره کرد و افزود: در این طرح، یارانه داروها به انتهای زنجیره منتقل و از طریق بیمه‌ها به مصرف کننده نهایی تخصیص خواهد یافت، این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای است.

وی مزایای طرح دارویار را توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک ها از یارانه، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت مشمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی، کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و سخت علاج از مزایای اجرای طرح دارویار است.

رعنایی تصریح کرد: ۳۷۳ قلم دارو که در گذشته زیر پوشش بیمه نبود با اجرای طرح دارو، زیر پوشش قرار گرفت و نظام سلامت را ارتقاء داد.

 بیمه سلامت خراسان شمالی ۷۰۶ هزار بیمه شده زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha