مراسم ازدواج دانشجویی برای ۵۰۰ زوج در دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی شده است

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است امسال مراسم ازدواج ۵۰۰ زوج در این دانشگاه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع ازدواج دانشجویی اظهار داشت: در بحث ازدواج دانشجویی سال گذشته ۴۵ هزار زوج ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت‌های کرونایی ۲۰ هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.

وی افزود: در صورتی که تعداد زوجین بیشتری بخواهند در برنامه ازدواج دانشجویی امسال شرکت کنند، برنامه همسفر را اجرا می کنیم و پذیرای تعداد بیشتری از عروس و دامادها خواهیم بود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: زوجینی که فقط یکی از آنها فرهنگی باشد نیز مشمول این برنامه ازدواج دانشجویی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بحث ازدواج، رسالت سنگینی بر دوش دانشگاه است، افزود: رهبر معظم انقلاب، ۲۸ شاخص را برای دانشگاه جریان‌ساز تبیین کردند که باید مورد توجه همگان واقع شود.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: با توجه به کاهش جمعیت و همچنین به سمت پیری رفتن جامعه، اقداماتی موثرتر در این دانشگاه به منظور فرهنگسازی بیشتر در جامعه صورت می‌گیرد.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یادآورشد: بیش از بیست سال است که این نهاد برنامه ازدواج دانشجویی را پیگیری و ستاد ملی ازدواج دانشجویی را ایجاد کرده است که این برنامه ها در دانشگاه‌ و پردیس‌ها هم ایجاد شد.

 وی افزود: در بحث محتوای دینی از جمله قرآن، نماز و سیره اهل بیت (ع)، اقدامات خوبی در سطح کشور در حال انجام است و براین اساس امسال دانشگاه فرهنگیان میزبان مسابقات قرآنی دانشجویان کشور است و در حوزه نماز نیز پویش‌هایی از جمله «نماز خوب» در دستور کار داریم که از ماه‌های گذشته آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی در حوزه بصیرت افزایی برگزار می‌شود که برنامه حیات طیبه از آن جمله است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها، پویش «راه روشن» و «آینده روشن» است و در این راستا برنامه‌های شاخص دیگر ارائه دروس علوم اسلامی برای دانشجویان علاقه‌مند است. 

حجت الاسلام تقوی در باره تعداد جذب شدگان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار ورودی کنکور و ۳۰ هزار ورودی ماده ۲۸ برای دوره یکساله جذب شدند.

وی افزود: دانشگاه برای اولین بار دارای هیأت ممیزه شده است و ساختار دانشگاه فرهنگیان در سازمان اداری و استخدامی تصویب شده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: همچنین در حوزه آموزش و فرهنگی، امسال از معدود دانشگاه‌هایی بودیم که در کربلا موکب با ۱۵ هزار بازدید کننده ویژه داشتیم.
حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه در سه ماه اخیر بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای خوابگاهی و آموزشی دانشگاه اضافه شده است، گفت:امسال برای اولین بار گزینش مرکزی به ما مجوز هسته گزیش مختص دانشگاه را داده است.

وی ادامه داد: گزینش به صورت مستمر و در ۲ دوره، احراز پست معلمی را برای دانشجو معلم انجام می‌دهد و در واقع شایستگی فردی و علمی در چهار سال احراز می‌شود. 
وی تاکید کرد: همچنین قرار است نظام جامع فرهنگی برای اولین بار تهیه شود.

رییس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یادآورشد: مجوز جذب ۵۰۰ نیروی جدید به دانشگاه فرهنگیان اخذ شده است و امیدواریم این دانشگاه به زودی به دانشگاه تراز تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha