شرکت بازآفرینی شهری ۳۸۰ پروژه ناتمام دارد

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۳۸۰ پروژه نیمه‌تمام بازآفرینی شهری در کشور وجود دارد که باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آیینی روز سه شنبه در نسشت ستاد بازآفرینی خراسان شمالی اظهارداشت: ادبیات بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم تغییر کرده و به سمت محرومیت زدایی سوق یافته است و اعتبارات هم با هدف محرومیت زدایی اختصاص می یابد.  

وی با بیان اینکه اجرای بازآفرینی شهری از توان دولت و شهرداری به تنهایی خارج است افزود: رویکرد دولت سیزدهم بر این است که مردم در بازآفرینی شهری وارد عرصه شوند و مشارکت کنند.  

آیینی گفت: ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری محروم هستند و از خدمات کافی بهره مند نیستند، با محرومیت های آموزشی، ورزشی و بهداشتی مواجه هستند و معابر خاکی جلوه مهم محرومیت این مناطق است.

وی با تاکید بر ضرورت کمک به مقاوم سازی مسکن در بافت ناکارآمد شهری اضافه کرد: مسکن در بازآفرینی مورد غفلت واقع شده است و ساکنان این مناطق به لحاظ مالی توان اجرای پروژه را ندارند و از این رو نیاز به حمایت است.  

۲۳ هزار بنای نامقاوم در خراسان شمالی 

آیینی افزود: ۲۳ هزار بنای ناپایدار در شهرهای خراسان شمالی وجود دارد که جان ۱۰۰ هزار نفر ساکن آن در معرض تهدید است و نوسازی مسکن در این مناطق باید شتاب بگیرد.

وی درباره سیاست تشویقی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده و ناکار آمد شهری بیان کرد: بسته های تشویقی در چند بخش در دست پیگیری است که در این زمینه شهرداران باید دست کم به میزان ۵۰ درصد در عوارض ساخت و ساز تخفیف دهند و البته در خراسان شمالی تمامی شهرداری ها سقف تخفیف را به ۱۰۰ درصد برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت مکلف به جبران این تخفیف ها برای شهرداران است و علاوه بر آن انشعابات جدید در این مناطق خارج از نوبت داده شود.

وی درباره حمایت مالی از ساخت و ساز در بافت فرسوده خاطرنشان کرد: تمامی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده قابل استفاده است.  

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: برای کاهش محرومیت ها باید دست کم ۳۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه ها به این مناطق اختصاص یابد و هر دستگاه باید تکلیف خود را انجام دهد.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha