مسیر کوهستانی "خوش ییلاق" آزاد شهر- شاهرود لایروبی شد
محور خوش ییلاق آزادشهر

گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ورود گل و لای به بخشی از مسیر کوهستانی «خوش ییلاق» واقع بین آزادشهر - شاهرود براثر بارش باران شب گذشته (دوشنبه) با اقدام به موقع گروه‌های راهداری جمع‌آوری و لایروبی شد و هم اکنون تردد خودروها در این محور برقرار است.

به گزارش ایرنا، مطابق گزارش ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، مقدار بارش باران ثبت شده در منطقه قشلاق آزادشهر از ساعت ۱۹ عصر دوشنبه تا هفت صبح امروز سه‌شنبه، ۵۰ میلیمتر بوده که در این بازه زمانی این منطقه کوهستانی بیشترین باران را در استان گلستان داشته است.

عادل مصدقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: علاوه بر این، گروه‌های راهداری آبگرفتگی در «کارکنده» مسیر بندرگز به کردکوی، ورود گل و لای در بخشی از محور کوهستانی توسکستان و آبگرفتگی پل «قربان آباد» گرگان به آق‌قلا را رفع کرده و اکنون آمد و شد خودروها به راحتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به این که آب‌های روان ناشی از بارش باران شدید شب گذشته از مناطق کوهستانی استان به سمت دشت در جریان بوده، گروه‌های راهداری در شهرستان‌های درگیر در آماده‌باش برای ارائه خدمات هستند.

وی از رانندگان درخواست کرد: با توحه به تداوم بارش باران و لغزندگی سطح جاده‌ها و وجود رسوب در کنار جاده‌ها از جمله منطقه «کارکنده» در محور بندرگز به کردکوی، حتما احتیاط کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از نشست نخستین برف پاییزی در ارتفاعات «درازنو» در کردکوی و «چهارباغ توسکستان» در مسیر گرگان به شاهرود خبر داد و گفت: این برف پاییزی در ارتفاعات بوده و خللی برای تردد خودروها در محورهای مزبور به وجود نیاورده است.

گل‌ولای در خوش‌ییلاق آزادشهر برای تردد خودرو برداشته شد

پیشتر غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان به ایرنا اعلام کرده بود: ۲۶ گروه راهداری برای پوشش محورهای ارتباطی ۱۱ شهرستان درگیر بارش باران از شب گذشته در استان مستقر و آماده ارائه خدمات به رانندگان خودروهای در حال تردد هستند.

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

 هواشناسی گلستان، بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در استان برای امروز سه‌شنبه پیش‌بینی کرده که به تبع آن احتمال آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیل ناگهانی در نواحی مستعد و کوهستانی استان دور از انتظار نیست و مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند.

براساس این گزارش، خروج سامانه بارشی از استان از بامداد چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

این استان شمالی با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت و ساکن در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان‌های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha