دادمرز: برای حضور در المپیک تغییر وزن خواهم داد/ بیکارم و به دنبال شغلی برای خود هستم

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای کشتی فرنگی امیدهای جهان گفت: با مدال طلای خود توانستم ناکامی رقابت‌های جهانی صربستان را جبران کنم و برای حضور در المپیک پاریس، تغییر وزن خواهم داد.

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهر در اسپانیا برگزار شد. ایران با سه مدال طلای پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم و سیددانیال سهرابی در ۶۷ کیلوگرم و سه برنز امیر عبدی در ۷۲ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم در جایگاه اولی جهان قرار گرفت.

پویا دادمرز در این پیکارها در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد. او در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر یک نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد دنیس میهای از رومانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. این کشتی‌گیر در فینال نیز با نتیجه ۵ بر یک از سد نیهاد قلی‌زاده قهرمان جوانان جهان از جمهوری آذربایجان گذشت و به مدال طلا دست یافت.  

دادمرز روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علیرضا دبیر رییس فدراسیون و مسئولان کشوری برای حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا تلاش بسزایی داشتند تا روادید برای اعضای تیم کشورمان تا آخرین لحظات صادر شود. تورنمنت اسپانیا به گونه‌ای بود که توانستم ناکامی خود را در بلگراد جبران کنم و نقره امیدهای جهان در سال گذشته را به طلا تبدیل کنم.

وی افزود: غیبت روس‌ها هیچ خللی در مسابقات وارد نکرد چرا که سایر رقبا بسیار آماده و شناخته شده بودند. با توجه به شکستی که در بزرگسالان جهان در بلگراد داشتم، از لحاظ روحی بسیار اذیت شدم و توانستم در ۲ اردو زیر نظر حسن رنگرز به آمادگی لازم نزدیک شوم. همیشه در سبک وزن، مدعیان زیادی حضور دارند که رقابت را جذاب می‌کنند.

فرنگی‌کار خوزستانی تیم ملی بیان کرد: کشتی‌گیران اروپایی همیشه از مدعیان جدی در این اوزان به حساب می‌آیند. در رقابت‌های امیدهای جهان توانستم چهار کشتی حساب شده با نمایندگان ترکیه، قزاقستان، رومانی و جمهوری آذربایجان داشته باشم و آن‌ها را شکست دهم و مدال طلا را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان گفت: رقابت‌های جهانی بزرگسالان در بلگراد نخستین تجربه من بود که فضای آن بسیار سنگین و قابل قیاس با رقابت‌های آسیایی نبود. موفق نبودن من در بلگراد مربوط به اشتباه فردی بود و نتوانستم تمرکز لازم را داشته باشم و شش‌دانگ‌تر کشتی بگیرم. در نخستین مبارزه خود با حریف ترکیه‌ای «اکرم اوزترک» با توجه به اینکه ۵ بر صفر از او عقب افتاده بودم، توانستم در ادامه با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری برسم. در دیدار بعدی با حریف قزاق «امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا» نیز می‌توانستم او را شکست دهم ولی این مبارزه را به اشتباه فردی واگذار کردم ولی با این مدال در امیدها توانستم این ناکامی بزرگسالان جهان را جبران کنم.

وی در پاسخ به این سوال که کارشناسان اعتقاد دارند که شکست فرنگی‌کاران کشورمان در جهانی بلگراد به دلیل ضعف بدنی بود، توضیح داد: با توجه به اینکه در برخی اوزان این موضوع حس می‌شد ولی آمادگی جسمانی درصد کمی در من تاثیرگذار بود و بیشتر دلیل شکستم برابر حریف قزاقستانی مربوط به خودم بود. با توجه به اینکه در رقابت‌های امیدهای جهان توانستم مدال طلا را بدست آورم، طبق چرخه انتخابی از حضور در قهرمانی کشور معاف هستم و باید با برنده قهرمان کشور در تورنمنت بین‌المللی شرکت کرده تا بهترین فرد به رقابت آسیایی اعزام شود.

دادمرز در خصوص تغییر کادر فنی تیم ملی نیز گفت: محمد بنا تلاش زیادی برای تیم ملی کشتی فرنگی داشت چرا که او انسانی بزرگ بود. زیر نظر او اردوهای خوبی را پشت سرگذاشتیم. حسن رنگرز نیز از لحاظ دانش و بار فنی نیز بسیار توانمند است. با توجه به اینکه او در اوزان سبک وزن کشتی گرفته‌، این موضوع می‌تواند کمک بسزایی به ما کند.

دادمرز: برای حضور در المپیک تغییر وزن خواهم داد/ بیکارم و به دنبال شغلی برای خود هستم

دادمرز در پاسخ به این پرسش که سال آینده با توجه به در پیش بودن سهمیه المپیک و وزن غیر المپیکی، تغییری در آن خواهد داشت یا نه گفت: یکی از برنامه‌های کشتی من حضور در المپیک است و با توجه به وزن غیر المپیکی در ۶۰ کیلوگرم شرکت خواهم کرد. البته این موضوع به تصمیم مربیان بستگی خواهد داشت.

وی به حضورش در جام جهانی کشتی فرنگی اشاره کرد و عنوان کرد: در این وزن ۲ نفر حضور دارند که من به عنوان کشتی‌گیر اصلی شرکت دارم. در این رقابت‌ها ۶ تیم برتر دنیا حضور دارند که ایران با ترکیه و قرقیزستان هم گروه است و در گروه دیگر جمهوری آذربایجان و تیم‌های دیگر شرکت دارند. سرمربی تیم ملی در این رویداد از نفرات جوان استفاده خواهد کرد که امیدواریم بتوانیم در این رویداد قهرمانی را بدست آوریم.

قهرمان امیدهای جهان همچنین در خصوص لیگ برتر کشتی فرنگی نیز گفت: امسال با تیم فولادخوزستان در لیگ برتر شرکت خواهم کرد و با توجه به اینکه در رویدادهای مهمی از جمله صربستان، اسپانیا و جام جهانی باکو شرکت می‌کنم و فشارهای ناشی از تمرین شرایط سختی را داشتم، با تصمیم کادر فنی فقط در دیدار فینال کشتی خواهم گرفت.

وی همچنین در رابطه با تفاوت مبلغ قرارداد آزادکاران با فرنگی‌کاران در لیگ برتر، خاطر نشان کرد: این تفاوت علت خاصی ندارد. برخی برای خود شیرینی درصدد هستند که با رقمی پایین قرارداد ببندند. مسئولان ورزش خوزستان باید به کشتی فرنگی احترام بگذارند.

دادمرز در خصوص وضعیت معیشتی خود پس از کسب این مدال جهانی بیان کرد: فعلا بیکار هستم و گفتن این موضوع هیچ فایده‌ای ندارد، چرا که گوش شنوایی وجود ندارد. مسئولان باید فکری به حال ما کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha