۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84923184
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۹۴ مدرسه خراسان شمالی ۲ نوبته است

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 84923184
 ۱۹۴ مدرسه خراسان شمالی ۲ نوبته است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۵ مدرسه در سطح استان وجود دارد و از این تعداد؛ ۱۹۴ مدرسه ۲ نوبته است.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم اکبری روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه چهار کلاسه خیر ساز روستای ارکان شهرستان بجنورد اظهار داشت: خراسان شمالی چهارمین استان در کشور است که بیشترین پراکندگی دانش آموز را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس های درس این استان ۲۲.۵ نفر است، گفت: میانگین تعداد دانش آموزان در شهر بجنورد به دلیل مسائلی همچون‌ مهاجرت بالا است و به ۳۶ تا ۴۰ نفر می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: شهرستان بجنورد از لحاظ فضای آموزشی پایین تر از میانگین کشوری است و این مهم نیازمند به حمایت نیکوکاران دارد.

استقبال هفت درصدی دانش آموزان از رشته های فنی

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه گفت: استقبال دانش آموزان استان از رشته های فنی و حرفه ای هفت درصد افزایش را نشان می دهد که در سال تحصیلی گذشته ۳۳ درصد بوده است.

وی اظهارداشت: در مجموع امسال ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز در سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نفر  افزایش یافت.

اکبری افزود: از این تعداد ۱۰۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۴۴ هزار و ۶۲ نفر متوسطه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۶ درصد دانش آموزان استان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین به فعالیت ۸۰ راهبر آموزشی در استان با هدف نظارت بر مدارس اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، طرح معماران تربیت در استان در دست اجراست و خراسان شمالی در لیست پنج استان اجرای طرح توانمندسازی قرآنی معلمان ابتدایی قرار دارد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha