کنگاور رتبه نخست درصد تحقق میزان اشتغال استان کرمانشاه را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کنگاور گفت: بر اساس آمار موجود سامانه رصد این شهرستان در جایگاه نخست درصد تحقق میزان اشتغال استان کرمانشاه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، «فرزاد الماسی» شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کنگاور، اظهار داشت: براساس آمار موجود سامانه رصد تعهد اشتغال کنگاور در سال جاری به میزان ۷۳درصد محقق شده است.

وی تاکید کرد: میزان تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱ در سامانه ملی رصد اشتغال کشور برای شهرستان کنگاور یک هزار و ۹۰۶ نفر ثبت اشتغال شده که تاکنون تعداد یک هزار و ۳۹۰ نفر ثبت اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار کنگاور اظهار داشت: براساس آخرین راستی آزمایی صورت گرفته تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه شورای عالی اشتغال استان کرمانشاه، در شهرستان کنگاور تعداد یک هزار و ۳۵۳ نفر راستی آزمایی و اشتغال آنان تایید شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در روستاها نیز مورد تاکید است، بیان کرد: بنیاد برکت نسبت به دیگر شهرستان‌ها، سهمیه کمی به کنگاور اختصاص داده که باید بحث اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و تولید ثروت و پول مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

الماسی در ادامه متذکر شد: بانک های کم کار و با عملکرد ضعیف نیز که در جهت بهبود فضای کسب و کار قدمی بر نمی دارند از این پس با تاکید استاندار به تخلفات اداری استان معرفی خواهند شد.

شهرستان کنگاور با بیش از ۷۷ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha