سوناک آخرین تحولات بین‌المللی را با بایدن و زلنسکی بررسی کرد

لندن – ایرنا – ریشی سوناک نخست وزیر جدید انگلیس ساعاتی پس از آنکه سکان دولت لندن را به‌دست گرفت با رهبران آمریکا و اوکراین درباره آخرین تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیر انگلیس بامداد چهارشنبه با صدور دو بیانیه به گفت وگوهای صورت گرفته میان ریشی سوناک با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پرداخت.

بر اساس این بیانیه‌، بایدن انتصاب نخست وزیر انگلیس را تبریک گفت و رهبران  دو کشور مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با یکدیگر هستند. بایدن در این تماس تلفنی تصریح کرد که انگلیس همچنان نزدیک‌ترین متحد آمریکاست و سوناک نیز بر اهمیت این رابطه تاکید کرد.

 دو طرف همچنین در مورد همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه از جمله پیمان امنیتی اکوس بحث و تبادل نظر کردند. جنگ اوکراین از دیگر موضوعاتی بود که سوناک و بایدن درباره آن گفت‌وگو و دو طرف پیرامون چگونگی «تضمین شکست پوتین»  رایزنی کردند. 

 پیشتر سوناک با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز بصورت تلفنی گفت‌وگو کرد تا «بر حمایت پایدار انگلیس از اوکراین تأکید کند.»

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک تصریح کرد که حمایت لندن از اوکراین در زمان نخست‌وزیری او مانند همیشه قوی خواهد بود و رئیس‌جمهور زلنسکی می‌تواند روی لندن برای ادامه همبستگی با کی‌یف حساب کند.

 نخست وزیر انگلیس همچنین بر اهمیت کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اوکراین برای تضمین ایمنی هسته‌ای و ایجاد شفافیت در مورد هرگونه اطلاعات نادرست تاکید کرد.

 سوناک و زلنسکی همچنین بر لزوم ادامه اعمال فشار بر مسکو از طریق ادامه تحریم‌های اقتصادی تاکید کردند.

سوناک روز دوشنبه به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار معرفی شد. او ساعاتی پیش با پادشاه انگلیس دیدار کرد و رسما به‌ عنوان نخست وزیر جدید انگلیس منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha