۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84923676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استعدادهای درخشان، پشتوانه موفقیت ورزش همدان

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84923676
استعدادهای درخشان، پشتوانه موفقیت ورزش همدان

همدان- ایرنا- مشعل سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در حالی پس از رقابت ورزشکاران دختر و پسر در قالب ۲۸ رشته مختلف خاموش شد که همدانی‌ها در این مسابقات کارنامه قابل قبولی را به ثبت رساندند.

به گزارش ایرنا، در المپیاد این دوره ۹ هزار و ۴۳۰ ورزشکار پسر و پنج هزار و ۴۷۰ ورزشکار دختر در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال شرکت کردند که در مجموع ۱۷ هزار و ۱۸۰ ورزشکار، مربی و سرپرست حضور داشتند.

رتبه دوازدهمی استان همدان در مجموع مدال‌های توزیع شده در این پیکارها در شرایطی رقم خورد که در دوره قبل جایگاه نوزدهمی را کسب کرده بودند و بیش از امسال نیز شرکت کننده داشتند.

یک هزار و ۱۳۰ مدال رنگارنگ در این مسابقات بین ۳۱ استان کشور توزیع شد که سهم استان همدان هشت نشان طلا، ۱۱ نقره و هشت برنز بود.

همدان دوم در غرب کشور

در پایان این مسابقات، همدان در بین استان‌های غرب کشور رتبه دوم را در جدول توزیع مدال‌ها کسب کرد.

کردستانی‌ها با ۳۳ مدال توانستند با تصاحب رتبه هشتم جدول توزیع نشان‌ها، به عنوان استان برتر غرب کشور معرفی شوند و همدان نیز با ۲۷ مدال در جایگاه دوم قرار گرفت.

 ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر در قالب ۲۴ هیات ورزشی استان همدان به سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور اعزام شده بودند.

 ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر در قالب ۲۴ هیات ورزشی استان همدان به سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور اعزام شده بودند.

پس از همدان که دومین استان برتر غرب کشور بود، لرستانی‌ها جایگاه پانزدهم را کسب کردند و کرمانشاه نیز در رتبه نوزدهم جدول قرار گرفت.

ایلامی‌ها ضعیف‌ترین استان غرب نشین در این دوره از مسابقات بودند که فقط با چهار مدال در رتبه ۳۱ و قعرنشین جدول توزیع مدال‌ها ایستادند.

همدان در استان‌های تیپ ۲ ورزش کشور نیز توانستند در جایگاه چهارم قرار بگیرند ضمن اینکه رتبه‌های برتر این المپیاد به استان‌های بزرگ و مطرح کشور رسید.

دو ومیدانی پرمدال‌ترین ورزش همدان

سالهاست رشته دو ومیدانی در بین ورزش‌های استان همدان در برنامه استعدادیابی و پرورش نخبه‌ها پیشتاز است و بیشترین گرایش نیز به این رشته را شاهد هستیم.

از استعدادیابی در دوردست‌ترین روستا تا مشارکت پایگاه‌های بسیج در جذب و ثبت نام علاقه مندان برای حضور در آزمون استعدادیابی که توسط مربیان زبده هیات دو ومیدانی استان همدان انجام گرفت.

در واقع طرح استعدادیابی ورزشی با همکاری هیات دو ومیدانی استان، سپاه انصارالحسین (ع) ، بخشداری، دهیاری‌ها و پایگاههای مقاومت در محلات مختلف شهر و روستا با کارشناسان و مربیان مجرب دو ومیدانی برگزار شد.

رییس هیات دو ومیدانی همدان در این باره می‌گوید: دوومیدانی رکورد استعدادیابی ورزش استان همدان است و همه ساله نزدیک به یک هزار ورزشکار در این طرح شرکت می‌کنند.

دوومیدانی رکورد استعدادیابی ورزش استان همدان است و همه ساله نزدیک به یک هزار ورزشکار در این طرح شرکت می‌کنند.

«مسعود بنوان» به خبرنگار ایرنا گفت: اطلاعات این تعداد ورزشکار در سامانه استعدادیابی ورزش استان همدان ثبت می‌شوند و در هر دوره نخبه‌ها در برنامه‌های اردویی شناسایی و تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: کسب ۱۱ مدال رنگارنگ در سومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور نیز محصول همین استعدادیابی و آموزش‌های حرفه‌ای لازم است.

بنوان پرورش استعدادهای برتر را اولویت همیشگی هیات دو ومیدانی استان همدان دانست و گفت: دونده‌های نخبه پشتوانه‌ای موفق برای تیم‌های ملی خواهند بود و امروزه این استان سهم بسزایی در ترکیب تیم‌های ملی دارد.

رشته‌های شگفتی ساز

معاون ورزش و جوانان همدان کسب نشان در برخی از رشته‌های ورزشی را شگفتی بزرگ دانست و تصریح کرد: البته این افتخار مهم نشان از تلاش و برنامه ریزی مطلوب هیات‌های ورزشی و مربیان سازنده دارد.

«علی ضمیری کامل» افزود: در رشته مینی گلف به مدال دست یافتیم، در تیراندازی با کمان و در ماده کامپوند و ژیمناستیک نیز به نشان رسیدیم و وزنه برداران دختر نیز مدال کسب کردند که موفقیتی بزرگ به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: دو ومیدانی نیز قطع به یقین بهترین هیات ورزشی استان همدان در المپیاد استعدادهای برتر کشور بود که سهم چشمگیری در کسب مدال داشت.

معاون ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: در رشته‌های قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، جودو و کشتی نیز عملکرد خوبی را شاهد بودیم که به جایگاه دوازدهمی استان کمک کرد.

وی با بیان اینکه در حال بررسی مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران همدانی هستیم، یادآور شد: به نظرم تعداد مدال‌های کسب شده ما بیش از این بوده و اگر صحت داشته باشد، جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی خواهیم داشت.

استعدادهای درخشان، پشتوانه موفقیت ورزش همدان

همدان معدن استعدادهای ناب ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان همدان معتقد است: استعدادهای پرشماری در رشته‌های مختلف ورزشی استان نهفته است که نیاز به توجه بیشتر برای پرورش و شکوفایی دارند.

«علی حقیقی» افزود: قهرمانی و مدال‌آوری ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف ورزشی مرهون برنامه ریزی خوب هیات‌ها، تلاش‌ و مجاهدت‌های مربیان و پیشکسوتان ورزش استان است که با ایثار و ازخودگذشتگی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: هدف ما حفظ استعدادهای نخبه ورزش استان همدان است تا بتوانیم در آینده شاهد قهرمانان و مدال‌آوران متعدد در این رشته باشیم.

حقیقی اضافه کرد: شهرها و روستاها معدن استعدادهای ناب ورزشی هستند و با برگزاری رویدادهای رقابتی می‌توانیم نخبه‌ها را شناسایی و زیرچتر حمایتی قرار بدهیم.

وی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را یکی از برنامه‌های ماندگار وزارت ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: این المپیاد باهدف شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی، جهت پشتوانه‌سازی گروه‌های ملی در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک آینده برگزار شد.

حقیقی میزبانی همدان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش باستانی کشور را بسیار مطلوب برشمرد و افزود: قدردان مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی همدان در میزبانی این مسابقات هستیم و استقبال از این رقابت‌ها با ۴۳۰ ورزشکار بسیار چشمگیر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha