تولید سیب در اشنویه ۳۰ درصد کاهش یافت

ارومیه - ایرنا - رییس جهادکشاورزی اشنویه با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش‌ از ۱۲۶ هزار تُن سیب از باغ‌های این شهرستان گفت: تولید این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال حدود ۳۰ درصد کاهش دارد.

محمد امین بایزیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به باغ سیب اختصاص یافته که حدود ۶ هزار و ۷۲۱ هکتار ن بارده است.
وی با بیان اینکه اشنویه رتبه دوم در تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی داراست، اظهار کرد: ارقام غالب سیب در باغات این شهرستان «رد و گلدن دلیشیز» است.
رییس جهادکشاورزی اشنویه ادامه داد: در این شهرستان ۴۱ واحد سردخانه فعالیت می‌کند که ظرفیت اسمی آنها بیش از ۱۲۲ هزار تن است.
وی اضافه کرد: برداشت محصول سیب در باغ‌های اشنویه در حال اتمام است و در فصل برداشت روزانه بطور متوسط برای ۲۰۰ هزار نفر روز اشتغال ایجاد شد.
بایزیدی گفت: سیب اشنویه از لحاظ کیفیت، محل پرورش و کمیت توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازارهای مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری انجام شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی است که با داشتن یک هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.
شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است بطوریکه علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.
اشنویه در ۶۵ کیلومتری ارومیه و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه قرار داشته و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha