محمد رضا عباسی روز چهارشنبه در گفتو گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارایه خدمات اورژانس اجتماعی به شکل خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و اورژانس مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است که تاکنون ۴۲ هزار خدمت شامل خدمات مددکاری اجتماعی، بهداشتی و درمانی، روانشناسی، حقوقی و مالی، فرهنگی و آموزشی به گروههای هدف بهزیستی ارایه کرده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تماس ها با اولویت اختلافات خانوادگی و کودک آزاری است ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۷۴۷ نفر با خط اورژانس اجتماعی۱۲۳ تماس برقرار کرده اند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: گروههای هدف اورژانس اجتماعی شامل زنان و کودکان آزاردیده ، دختران فراری از منزل، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی ، زوجهای متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا قصد خودکشی دارند هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۶ خودرو در اورژانس اجتماعی خوزستان فعال است افزود: شهروندان در صورت مشاهده کودک آزاری، همسر آزاری، افکار یا اقدام به خودکشی و غیره برای مداخله در بحران با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا با اعزام تیم خدمات سیار بتوان به فرد آسیب دیده کمک کرد.
اورژانس اجتماعی یک برنامه مداخلهای با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است که خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارایه میدهد و در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله میکند.
نظر شما